En daar is Marjanne

Vanmorgen wakker om 7 van de wekker, Jan wakker gemaakt die moest bloedprikken om 8 uur en mezelf nog een keer omgedraaid. Kwart voor 9n was hij weer thuis in die tussen tijd had ik mezelf al helemaal klaar en de badkamer gepoetst. Jan kwam blauwbekkend thuis want het was nog steeds minus 9 graden.
Sorry Annemarieke het moest de Spar in Aich zijn en ja die is een stuk groter nu. Met mijn gedachte er niet bij geweest.
Ik was ook een keer vergeten een huisje open te maken dus vandaag een dubbele verrassing. Geurstaafjes voor huiskamer en soul shimmering body oil Karma. Ik ben benieuwd wat morgen de laatste is.
Dan ben ik gaan koken. Ondertussen is de kalfsfricandeau klaar, de tong is nog aan het koken, de krieltjes voor de salade zijn gekookt, de tonnato saus is klaar. Nu even zitten voor ik aan de rest begin. Ik heb kalfsfond gekocht maar ik kon het niet vinden dus Jan op weg gestuurd wil ik hem tegenhouden buiten maar hij kijkt niet op of om. Dus wil ik hem bellen zijn telefoon thuis. Dus na thuiskomst moest hij weer weg voor de zure room. Die was ik echt vergeten , nog snel bij Meli gevraagd maar helaas . Ik ben altijd blij dat ik van te voren begin met koken . Ik heb een hekel om met kerst te moeten koken dan sta ik de hele dag in de keuken ipv ook de kerst genieten. Omdat Meli morgen pas na achten thuis komt en we toch gezamelijk willen eten een koud buffet. Meli wilde graag tong omdat het bij hen traditie is dus wens vervuld. Ik heb een grote aardappel/worstsalade, stokbrood, Vitello tonnato, tong met madeirasaus, koude feestham, kaasjes dus voor ieder wat erbij. Ondertussen de madeirasaus gemaakt en smaakt goddelijk. Nu ga ik beginnen aan de sneeuwster.
Op de een of andere manier kwam er steeds iets tussen en schoot het eten maken niet op en dus helemaal geen keukenschoonmaak. Jannick belde of wij op kerstboomjacht wilden gaan voor het RK en we vonden bij de Landmarkt nog een keus uit 2 bomen waarvan eentje niet mooi was en de andere perfect maar wel duur. Oorspronkelijk 42,50 mocht weg voor 38 en Jannick die ik had gebeld heeft nog wat eraf gekregen omdat het voor het rode kruis was. Dus 33 Euro.Meegenomen en ondertusssen waren er 2 anderen voor de ene kerstboom die er nog was. Net aan op tijd dus. We hebben hem gelijk bij het rode kruis afgeleverd Thuis gekomen kwam het berichtje van Marjanne dat ze om deze tijd er zou zijn en dus ging de deurbel en daar was ze. Ze heeft een scheet van een hond Ayla. Ik heb de cakebodem voor de kerstster nog gemaakt maar verder niets meer en de keuken blijft maar zo tot na de feestdagen. Jannick kwam thuis dus dat was ook weer gezellig. Een reusachtige gezellige avond beetje laat naar bed.