De kop is er af.

Oostenrijk, Sölk

Jänner je kälter und toller, werde Scheunen und Stadel umso voller.
Vandaag ook een goed op mijn kattenkalender " Jeder muss den Mut der Überzeugung haben"

Gute Vorsätze sind sinnvoll- wer sich jedoch zu viel vornimmt, wird vielleicht enttäuscht seine, wenn er seine Vorhaben nicht umstzt. Kleine Schritte bewirken auf sich auch große Veräanderungen.

De dag begon met dikke mist en sneeuwval, rondom nul. Sjacherijnig weer, voel me een beetje depri. Ik heb mijn dag niet geloof ik ,ik ga maar kijken of ik er nog wat van kan breien. Ik was om 4 uur klaar wakker dan maar wat lezen. Ik was koud geworden, onder de dekens gekropen en in slaap gevallen. Werd om 9 uur wakker. Jan was allang weg.
Net een Pizza gemaakt van alle restanten kaas, lekker. Daarna een van de vervelende klussen gedaan, de frituurpan schoonmaken.
Alvast wat kerstspullen opgeruimd. De kerstboom doe ik pas maandag na de 3 koningen. De sierverlichting laat ik altijd in de winter hanger. Dat vind ik wel gezellig. Het sneeuwt nog steeds , hele fijne sneeuw. De koelkast kan ik weer overzien, aardig leeg gegeten. De vriezer nog steeds goed gevuld. Het ontbreekt aan verse groente en fruit. Ik heb alleen nog rode grapefruits maar die eet Jan niet.
Vandaag zou dus mijn Oma Kooi (zo werd ze door ons genoemd) Kooi was de wijk waar ze woonde maar ze heette Molenaar-van Leeuwen.
Jan heeft het vuil weer allemaal naar beneden gebracht. Hij gaat straks eerst weer naar Irdning en daarna naar Schladming. Hij had gisteren een fles goede witte Oostenrijkse wijn van het politie bureau gekregen. En dat ook nog van iemand waar hij het zeker niet van verwachtte. Gisteravond kwam Hannes nieuwjaar wensen. We kregen een tasje met Martini Asti. Wat chocolade munten en een doosje met klavertjes 4 van Milka.
We hebben nog steeds ons vlees geluks varkentje in de koelkast staan. Mochten we goede voornemens gemaakt hebben dan wordt het wel heel moeilijk.
De schaapjes liggen weer onder ons raam, ik vind het wel grappig dat de lammetjes bij de lente horen maar ze worden hier gewoon in de winter geboren. De schapen lopen een groot deel van het jaar vrij in de Almen. Dus je weet nooit wanneer het gebeurd is, soms hebben ze vroeg een lam en raken nog een keer zwanger. In de winter als ze op stal staan lopen ze ook buiten als de stal schoongemaakt wordt. Ze lopen dan rondom het huis en ik hoor het geblaat en zie ze dan lopen of springen.
Mijn Schweinsbraten staat in de oven, daar kan ik de komende dagen van eten. Heeft wel voordelen als je met zijn tweeen bent.

He Yvonne dan heb je al meer dan ik gelezen van Lackberg,Ik mis nog een aantal boeken. Mocht jij een van de volgende boeken voor mij hebben dan houd ik mij aanbevolen. Steenhouwer, Oorlogskind,Sneeuwstorm,Amandelgeur,zeemeermin.,vuurtorenwachter,. Je mag dus gewoon alle boeken van haar sturen die je hebt. Ik vind het wel lekker om digitaal te lezen. Yvonne als er een boek is die je graag wil lezen en die je zelf niet hebt dan wil ik die wel voor je kopen. Ik ben zo blij met de boeken die ik van jou krijg. Dat ik jou ook een plezier wil doen.