Nog warmere maandag

Montag 29.Mai
Vroeg wakker omdat de zon naar binnen viel , wat tv kijken . Als lachen gezond is dan ben ik de dag wat heet gelijk de week goed begonnen. Het ging over een Feuerwehrbewerb in Burgenland en een verslaggeefster wilde laten zien hoe dat was. Ze kwam stoer naar buiten in volle kledij met zuurstofflessen op haar rug, ze moest een koppeling pakken en dan draaien en de slang meevoeren. Ze kreunde al luid bij het oppakken en het wegrennen lukte niet. Dan moet ze een ladder pakken die tegen een toren aan staat en die is haar te zwaar kiept over haar hoofd met helm en ze zat erin vast. Nou ik kon niet meer van het lachen zelfs nu ik het opschrijf zit ik me weer helemaal te bescheuren. Ook lag er een pop van een 80 kg die ze moest wegbrengen en ze kreeg het hoofd nog niet opgetild komt er een brandweerman aangelopen gaat er naast liggen en met een beweging pop gedraaid en op zijn rug en hij stond op en weg was hij. Dat ze dat wilde proberen kwam doordat het voor het eerst was dat er brandweervrouwen aan deze wedstrijd deelnamen. Maar zij had bij haar hoge hakjes en gelakte nageltjes moeten blijven. Ik heb later nog aan Ingrid gevraagd of ze me gehoord had want het was om 6 uur in de morgen.
Vandaag ging Jan eerst douchen want die is gaan werken bij de Polizei in Gröbming en hij is dus op de fiets weg. Ik rustig aan wat gepoetst en een koffie gedronken. Eten is snel klaar want we eten weer van de grilplaat.
Jan kwam weer thuis . Heeft de zenders weer aan de praat gekregen in de slaapkamer. Dan middageten en dat smaakte ons weer en dan later nog een verwentoetje aardbeiensorbet hmmmm. Nog een koffie gedronken samen en Jan moest weer aan de Arbeid. Het werd een 31 graden vandaag dus goed warm en zonnig.
Ik heb het hoekbureau uit elkaar gekregen in Jannicks hok dan de hele hoek schoon gemaakt want er lag nogal wat fijnstof nog van het riool repareren want toen moesten ze een gat in de muur maken. Nu wachten op de kasten.
De post bracht het bestelde jasje en de maat is goed en Jan wil hem houden .
Ingrid en Jannick denken erover om het pinksterweekend naar Wenen te gaan . Ze willen allang een keer naar de dierentuin daar maar met 3 uur rijden ga je niet even heen en weer. Dus ze willen een overnachting doen. Jan en ik hebben een spoorwegmuseum in Mürzzuschlag op het programma gezet er is dat weekend dan ook een speciaal modelspoorbaan expositie. Is toch ook een 2 uur rijden om er te komen. Voor de rest laten we het een beetje van het weer afhangen want vanaf woensdag kunnen er heftige tropische buien komen maar het blijft warm tot na de pinksteren. Als we zaterdag gaan kan Theresa mee want die vindt treinen ook erg leuk vooral als er een treintje rijdt waar ze op kan zitten.