Brandserie in Gröbming

Oostenrijk, Steiermark

An 2 aneinander folgenden Tagen rückte die Feuerwehr Gröbming zu Brandeinsätzen ins Ortsgebiet Gröbming aus.

Am Abend des 09.03. gerieten mehrere Müllcontainer im Ortszentrum in Brand. Dank einer sofortigen zivilen Löschhilfe und dem schnellen Ausrücken der Feuerwehrkräfte konnte der Brand schnell bekämpft und eine Ausbreitung auf die umliegenden Gebäude verhindert werden.

Am darauffolgenden Tag wurden die Einsatzkräfte erneut alarmiert, da nicht weit enfernt von der ersten Brandstelle eine Strohfigur in Flammen aufgegangen war. Auch hier war die Feuerwehr Gröbming wenige Minuten später zur Stelle und konnte das Feuer mittels Schnellangriff niederschlagen.

Im Einsatz standen bei beiden Einsätzen das TLF-A und LFB-A Gröbming mit 15 Mann.

Jannick doet niets anders dan uitrukken van de brandweer en de afgelopen 2 dagen was het ook raak. Ze dachten bij de containers dat er hete as in geleegd was maar dat er een dag later een tweede brand en nu een strofiguur in brand stond geeft me dan toch te denken.

Vanmorgen ik er weer vroeg uit want Dominik kwam, later ook Theresa en ik ging met die twee de Stoderzinken op om te skien. Prachtig zonnig en warm dus Jan gebeld of hij met de twee meiden ook naar boven wilde komen. Dan konden we boven wat eten bij de Rosemi Alm. Voor Angela en Bianca een echt uitstapje want ze waren nog nooit in de winter hier en dus ook niet op een berg. Dus om 12 uur kwamen ze boven en hadden we 2 uur de tijd voor de bus weer terug ging. Thuisgekomen zat Angela met Theres en Dominik en haar telefoon selfies nemen en dan met van die rare oren en gezichten en zo. Dikke pret.
Jan ging met de dochters aan de wandel . Ingrid kwam met Sabrina en eerst moest Sabrina niets van hen hebben maar het draaide toch later nog een beetje bij.
Dominik werd weer opgehaald en wij gingen eten. Ingrid kwam de slaapspullen van Theresa brengen want die blijft bij ons slapen.
Ook Bianca en Angela gingen weer naar hun pension. Wij kijken nu wat tv.

Wat fijn dat ze er zijn.