en daar is de zomer weer

Oostenrijk, Gröbming-Winkl

Al vroeg wakker , zelfs voor de wekker afliep. Dominik kwam om half 8 en even later stond Theresa voor de deur. Nog wat later Jannick en die wilde dat Theresa beneden kwam ontbijten want hij ging lekkere dinegn bij de bakker halen. Maar nee Theresa wilde een broodje van Opa met bananenpasta. Dus Jannick kwam haar halen maar haar broodje met bananenpasta moest mee. Om 13 uur vroeg Dominik al wanneer Mama komt. Je merkt onmiddelijk dat hij de afgelopen 2 weken alleen maar Hongaars gesproken heeft want dan lukt het hem niet om een zin in het Duits te maken. Zijn woordenschat is zeer beperkt ondanks dat hij nu naar de Kiga gaat.
Samen met Jan tegen 10 uur naar het huis van Annemarieke want er was gastenwissel. We zagen een hele grote lader voor auto´s van de ÖMTC de straat uit komen en het bleek dus om onze gasten te gaan. Ze hadden problemen met de auto maar volgens de monteur zit er ergens bij de rem een klein steentje verder niets. Dus ze zijn op weg gegaan. Ik hoop voor hen dat er echt niets aan de hand is want in Duitsland is er na 12 uur geen garage meer open. Dus samen met Jan aan de gang gegaan en het ging vlotjes geen vuilnis op te ruimen of open haard schoonmaken. Deze mensen hadden keurig al die dingen gedaan en ook de bedden afgehaald. De buren waren ook gekomen dus ik heb ook even met Kathrin gesproken. De beagle Sladan (naar een Duitse voetballer) groeit goed nu een maand of 9. Je merkt overal dat dit de vakantieweken van de Duitsers en de Nederlanders zijn. Zit ook overal vol.
Er was niet veel sneeuw gevallen wel vorst vannacht dus overdag weer super mooi en zonnig weer en best warm wel oppassen met de wind. De Föhn is terug en blijft in ieder geval nog even. Net op het balkon 25 graden , heerlijk de deur open Thuisgekomen eten gemaakt en gegeten. In de middag sliep Dominik en ik met Jannick langlaufen gekeken. Daarna ging de familie van beneden wandelen met het hele gezin. Jan verdween naar beneden en ondertussen is de familie weer terug en Theresa met Dominik aan het spelen.
Ingrid heeft de afgelopen week de doopkaarten geknutseld. En ze liet me de trouwkaart van Edith en Harold zien. Grappig hetzelfde formaat papier en envelop als de geboortekaart van Mandy´s tweeling. Heel klassiek. 16 Juni is het zo ver. Dus dat Ingrid haar zus gezegd had dat het tijd werd om te trouwen en haar het boeket gaf heeft geholpen.
Nu alweer volop aan de was bezig en verder even niets.

Fijn dat alles zo goed verlopen is. LG, ook aan Kathrin. als je haar nog spreekt deze week. XXX