We hebben Diane op de trein gezet.

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdagmorgen
Het weer is heel slecht en ze voorspellen opnieuw een orkaan.
Rond 11 uur werd het steeds slechter en het is nu na twaalven en het is donker en de wind neemt snel toe.We hebben de kaarsen alvast klaar gelegd.
Jan is werken bij Heimat , Jannick was vanmorgen werken bij Fit en Fun. En ik zou even niets hebben en wilde aan mijn eigen huishouding beginnen.
We hebben in het nieuwe appartement gasten uit Duitsland die 2 weken blijven , ik moest ze voldoende zaken geven zoals badhanddoeken en gewone enz.
Ik vraag akltijd tussendoor of ze iets nodig hebben. Maar ze hadden niets nodig.
Komt Hansi(schoonzuster van eigenaar) vanmorgen kon ik dus het hele appartement gaan schoonmaken alle bedden verschonen en had ze alle handdoeken enz tot de kleden van de vloer weggehaald dus ik kon weer aardig aan de gang.
De eigenaar vindt dit onzin en wij zitten er tussen in. was ze ook nog gepikeerd dat Jan gisteren het papier en glas niet had weggebracht maar dat ging even niet omdat we het appartement klaar moesten hebben.En volgens ons is het nu niet op vrijdag meer maar op 2 andere dagen omdat de gemeente het niet aan kon om het te verwerken zo groot is momenteel het aanbod.Het gewone vuilnis komt 1x per week en dan moeten we toch echt wachten tot de volgende week en ze had nog geluk want 1x in de maand worden de gele zakken opgehaald met plastik en blijk enz. en dat was afgelopen woensdag.
Kunnen er niets aandoen als de gasten veel afval hebben.Want van ons is het niet.
We hebben het afgelopen jaar 4 orkanen gehad waarvan de laatste Paula verschrikkelijk was. Er is angst onder de mensen nu er weer 1 aankomt.
Onze gasten wilden skien maar we hebben ze afgeraden om te gaan want de liften gaan dan ook dicht.

Het wordt steeds slechter op dit moment sneeuwt het flink.