Planai en Haus

Oostenrijk, Schladming

zaterdag 15 augustus 2009
Het is vandaag weer zeer heet weer. Ik stond om 7 uur al de was buiten op te hangen. De gasten boven waren gisteravond al vertrokken dus kon ik ’s avonds al de meeste was doen.
Gisteravond kwam Hanno met familie langs. Ze vertrekken morgen alweer naar Nederland en waren er dus maar een weekje. Maar van de winter komen ze weer.
Altijd gezellig om bezoek te krijgen.
Vandaag dus druk met schoonmaken, Jannick heeft de vensters en de tuin gedaan.
Nu de laatste spullen uit zijn oude huis weg halen. Daarna gaat hij weer naar Bettina tot morgenochtend. Dan gaat hij hardlopend van hier naar Aich.
Het is vandaag Maria Hemelvaart en ik kwam er gisteravond pas achter, gelukkig geen boodschappen nodig.
Het is een feestdag en alles is dicht.

Heerlijk buiten gezeten met de vuurkorf, genieten met een pilsje en een boek.

Zondag
Weer zeer warm weer en we besloten om voor de komende 10 dagen een zomercard voor Jan te halen zodat we deze dagen wat kunnen doen. Voor 10 dagen is het 48,80 euro.
We zijn eerst vandaag met de Planaigondel naar boven gegaan. Het was daar best druk boven maar adem benemend mooi. We zijn naar de Gipfel gelopen en wat rond gekeken. Dan weer naar beneden met de gondel en even in Schladming een ijsje gaan eten.
We zijn dan naar Haus gegaan want daar kan je met de Tauernbahn naar boven. We wisten niet eens dat er behalve de Hauser Kaibling bahn er ook nog een ander is. Dat was erg leuk om te doen. Op het middenstation moet je overstappen op een andere gondel naar boven.
Het was een stuk rustiger daar en wij vonden het mooier wandelen. Op de terugweg zagen we op het hoogste punt een hele kudde schapen. We hebben ongelooflijk genoten. Zeker omdat het zulk warm weer is en het nu dus boven ook warm is.
Normaal ga je niet snel even met de gondel naar boven want een retourtje is al 14,50 euro.
Dus we hadden nu al zeker 30 euro pp aan de gondels uitgegeven. Met de zomercard kost het niets. Je hebt erg snel de kaart eruit op deze manier.
Het is een voor ons een leuke manier om een beetje vakantie te houden.