Dagje uit

Oostenrijk, Obertauern

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen dan opgestaan. Het was super mooi weer en we besloten naar Murau te gaan. We reden over Obertauern en het is daar prachtig heel veel sneeuw maar wat een mensen. Zo veel hebben we daar nog niet gezien. Alle parkeerplaatsen waren vol we konden dan ook geen koffie gaan drinken wat we anders wel doen. Ook bij de Gnadenalm wat een langlaufgebied is was het waanzinnig vol. Door gereden naar Murau waar we naar de Action wilden. Geslaagd voor een aantal inkopen en mocht je denken wie gaat er 1 1/2 uur rijden naar de Action nou wij. Ik heb bv 4 pakjes batterijen voor mijn gehoorapparaten gekocht. Ik betaal dan 2 euro per pakje is 8 euro. Hier bij ons kost het me 12 tot 14 euro per pakje de rit betaald zichzelf dan met de overige 48 euro. Ik zocht allang nieuwe handschoenen met thermo binnenkant niets gevonden en ook Jan wilde nieuwe die van mij beginnen ook na veel jaren al op de duim kapot te gaan maar beter dan niets. Vinden we bij de Action handschoenen voor 1,59 per paar en precies wat we zochten. Dus Jan 2 paar en ik 2 paar. Hoe happy kan je dan zijn? Ik wilde een doorzichtige plastik bak ook eentje gevonden en thuis bleek die in ieder geval groot genoeg ze zijn . Daar zitten nu de kerstdvd´s en de videobanden en cd,s nog even kijken of er kerstboeken zijn die kunnen er dan ook in dan gaan die naar de zolder. Ik vind het fijn als ik in een oogopslag kan zien wat er in zit. Zo is het stofvrij opgeborgen . Dan uiteraard nog de nodige eetwaren, dropjes voor mij en pepermunt voor Jan, wat gevulde koeken voor ons samen. ze hadden weer de sausen die we graag eten en de knoflookolie waar ik mee wok. Nog allerlei schoonmaakspullen dus we kunnen ook in het nieuwe jaar weer poetsen. Dan zijn we naar de Lidl daar gegaan en zijn we bij de Spar er tegenover wat broodjes gaan halen. Bleken ze hele lekkere pizzabroodjes te hebben zien er gewoon uit als pizzas maar wel wat kleiner. Maar we hadden beide genoeg aan eentje. De terugweg aangegaan en dan is het heel vreemd om uit het zeer zonnige en warme Murau te komen en bij Mauterdorf een lichte sneeuwval te krijgen. En dan voorbij Obertauern bij Untertauern weer. In het Ennstal weer super zonnig. We waren 4 uur thuis en Jannick kwam gelijk een bakkie doen. Van hem hoorden we dat Ingrid met de kinders vanavond al thuis komt, Die zat bij de tandarts vanmorgen met Theresa. Theresa had een abces onder de melkkies waar ze steeds last van heeft . Hij heeft een gaatje onder de kies in haar tandvlees gemaakt zodat de druk nu weg is maar ze moet maandag de kies bij een kaakchirurg eruit laten halen. Zegt die tandarts ook nog tegen Ingrid dat ze beter moet tandenpoetsen. Dus die heeft zich dat erg aangetrokken want ze doen zo erg hun best .Theresa poetst niet zelf maar wordt gepoetst- Ze heeft zelfs een elektrische voor Theresa gekocht omdat ze dacht dat ze daarmee beter zou poetsen. Ik geloof niet aan dat tandenpoetsen als oorzaak. Want ze doen het echt 2x per dag . Jannick was gisteravond vanaf 5 uur ´s middags tot 4 uur vannacht Taxi rijden en is nu weer weg om Taxi te rijden. Hij heeft overdag geslapen.
Jan en ik zijn het er beide helemaal overeens dat we een leuke dag hadden. We hebben nog wat kaasjes en ik zo een Fladenbrot bakken dus dan kunnen we vooruit. Jan mag een glaasje rode wijn die we over hebben. Ik geef er niet om dus hij drinkt nu in de ´s avonds een glaasje tot de fles leeg is. Een beetje vreugde in het leven mag hij wel hebben-

Toe maar Je heb gelijk lekker genieten goed eindejaar maar nog beter nieuwjaar Dikke kus van je zus en aanhang