auto start niet, toch nog op tijd

Zweden, Idrefjäll

Maandag 1 december
We stonden om 4 uur op want we wilden vroeg gaan rijden. En je weet nooit wat je tegen komt.
Nou dat was een waarheid als een koe en toen de auto helemaal ingepakt was en we weg wilden gaan startte de auto niet wat we ook deden. Ik zakte langzaam door de grond. Alle dagen liep ik in een dikke thermobroek en nu had ik mijn gewone broek aan en koud dat ik het had. In het park gaan kijken of er ergens iemand wakker was maar de enige die wakker waren hadden geen auto. Jannick had Erik gebeld maar die zei dat hij geen tijd had dan denk ik wat ben je toch een.....
Jannick maar naar de Noorse buren gegaan en aangeklopt. Dit om 5 uur in de morgen. Gelukkig deed er iemand open ( en hoe Jannick bleef knipperen met zijn ogen want deze mevrouw was bloot). Ze vond het gelukkig niet erg en heeft ons starthulp gegeven er was weinig nodig om hem weer te doen lopen.
Het was ook -19 graden.
Was ik ook nog mijn sleutel van het huisje kwijt, geen idee wat ik ermee gedaan heb.
Dus wat later dan gepland weggereden.
De reis door Noorwegen ging voorspoedig en we waren ruim op tijd in Oslo. We hebben alleen niet gezien dat we moesten betalen als je Oslo inrijdt en dat hebben we dus niet gedaan.Dat hoef je niet als je Oslo uitrijdt. We merken het wel. Niets aan te doen.
In Oslo wat rondgekeken en bij het paleis gaan kijken.
Dan de boot weer op.
We konden nu genieten van wat de boot te bieden had.
We zijn in de pizzaria gaan eten, Erik en Ilonca ook , en de groep Duitse atleten waren er ook. Gezamelijk gegeten altijd gezellig.
In de avond nog een show gaan kijken en wat gaan drinken. Ik ben om 22 uur naar de hut gegaan en Jannick en Ilonca zijn nog wat gaan doen .