21 jaar getrouwd

Vanmorgen half 7 wakker , een beetje tv en om 8 eruit. Ik was ontbijt aan het maken kwam Theresa langs Oma kom je beneden kijken naar mijn bed. Ze heeft iets gedaan maar Oma was nog bezig dus straks dan maar.
Het regent eindelijk en is donker en bewolkt en weer wind. Ik hoef wat het weer aan gaat geen spijt te hebben dat we dit weekend niet weg zijn. Het is tot zeker maandag slecht weer en koud.
Ik ben nog steeds helemaal blij dat ik gisteren weer eens eruit geweest ben ook al is het 200 meter verder naar de bouwmarkt. Het voelde als een soort schoolreisje. Vanaf de 1. Mai gaat alles langzaam aan weer opgestart worden maar kan gelijk weer terug gedraaid worden als de ziekte gevallen toenemen. Ze maken zich vooral zorgen dat er binnenkort moederdag is en ze zijn bang dat de mensen dan massaal bij ouderen op bezoek gaan. Ik denk mensen gebruik je verstand . Al moet ik zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt om thuis te blijven.
Het is de 46. dag van de lockdown en wij waren al 3 dagen ervoor thuis gebleven.
Mijn koffiemachine gaf weer geen water en gooide het hete water aan de onderkant uit. De helpdesk van DElonghi 2x uber internet contact gehad maar waren niet een echte hulp ze zeiden dingen die ik al gedaan had en bleven daar maar op terug komen. Dan hebben we eindelijk een telefoonnummer gevonden en die gebeld die hielpen netjes en dan kregen we een telefoonnummer van een technische dienst, goed geholpen en het leek eerst te werken maar dan toch niet meer. Ik weet nu waar het aan ligt, er is een verbindingsslangetje tussen de melkschuimer en de koffie uitloop en op dat kleine stukje zit het. Maar we krijgen het niet ontstopt want dat is het waarschijnlijk. Dan weer naar die helpdesk en om een service punt gevraagd en een lijst gekregen. Voor de Steiermark is het Graz maar voor het land Salzburg is het Salzburg maar dat is voor ons dichterbij. Alleen nu met de Corona kan je alleen bellen of mailen . Dus maar gemaild.
Ik heb al antwoord gekregen dus morgenvroeg rijden we naar Salzburg , ik heb nog wat elektrozaken gebeld die repareren maar die moeten altijd een onderdeel bestellen of het apparaat insturendus kan ik beter zelf gaan. En ze gaan allen pas 4 mei open want ze zitten in winkelcentra en die mogen nog niet open. Met hoop dat het misschien gelijk kan.
Samen met Jan met de auto naar de Kammimbiss, bij Herbert moet je ook bestellen maar ik had geen nummer. Dus ter plekke hangt een groot bord en dan vanuit de auto hem gebeld en hij zei duurt 5 minuten en dan kon ik het ophalen. Zijn burgers zijn groot , met verse groente en grote zelfgemaakte hamburgers en eigen saus. Zeer goed en super lekker. Uit eten gaan mag weer vanaf zaterdag geloof ik in restaurants. Vrijdag is hier alles dicht ivm eerste mei viering. Als ik pas 4 mei het koffieapparaat kan inleveren en ze moeten dan nog bestellen dan ben ik zo met heel veel geluk een week verder en bij pech nog veel langer en dan nog de reparatie. Dus allemaal een beetje duimen want ik kan niet zo lang zonder mijn koffie . Ik mag wel bij Ingrid halen maar dat doe je geen tig keer per dag .
Ik had nog een pak van de jumbo om boterkoek te maken. Dat heb ik gisteravond gemaakt en het is super lekker geworden. Het is lang geleden dat we boterkoek hebben gegeten. We hadden gisteravond ook al ervan geprobeerd maar vandaag nog lekkerder. Toch een beetje feestelijk. Ook nog een stukje voor vanavond en de koffie denk ik erbij.

hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag

els molenaar 2020-04-29 17:05:34

Gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Anja 2020-04-29 18:06:33

Gefeliciteerd met jullie trouwdag 🥳 En Nicolette niet getreurd ben vanaf december al in lock down😁