7e vakantiedag, een rustige dag

Oostenrijk, Reichenfels

Vrijdag 2 september
Onze 7e vakantiedag, nadat de mist optrok opnieuw schitterend mooi en warm weer.
We hadden voor ons doen uitgeslapen en gingen daarna lekker op ons gemak ontbijten. We hadden besloten een rustige dag er van te maken. We gingen eerst even boodschappen doen en om 10 uur waren we weer terug , een lekker koppie ijskoffie en dan zijn we naar St Leonard gereden, een paar kilometer van Reichenfels. Het is een leuk dorp met een leuk centrumpje want alles is altijd kneuterig. We kwamen daar ook een brillenzaak tegen en ik wilde mijn zonnebril laten repareren, was een schroefje uit. Ontzettend vriendelijk geholpen en het kostte niets.
Dan naar de ruïne gewandeld en nog wat rondgewandeld. Dan een stukje met de auto omhoog gereden omdat er misschien een molen zou zijn maar wel gevonden maar je kon niet zien of er nog een molendeel was. Was een compleet betonnenbak omheen, misschien omdat het een gastenverblijf is, er verdrinkt nog wel eens iemand in zo`n rad.
Dan zijn we naar St.Wolfgang gereden waar een schattig kerkje boven stond, maar we waren iets te ver omhoog gereden voor ons eigenlijke doel “ Gebirgsbach Erlebnis” een waterbelevenis wandeling langs een Bach omlaag. Prachtig en nog eens prachtig, we moesten wel weer terug naar boven lopen want daar hadden we de auto achter gelaten. Dat was voor ons even thuis in Steiermarken want Reichenfels ligt in Kärnten vlak bij de grens met Steiermarken waar we dus Obdach en St Wolfgang bezochten. In Obdach even naar de Friseur , mijn haar knippen en mijn wimpers en wenkbrauwen verven en plukken. Zie er weer picobello uit.
Net is er noodweer uitgebroken en Jan had net onze fietsen alvast op de auto gezet. Prima bliksemafleider.

Jannick belde net dat zijn water redding oefening (helikopter springen en zo) klaar was en ik vroeg hem hoe het gegaan was en hij zei het was rampzalig. De organisatie was bij de afdeling Graz en normaal voorbespreking, geen voorbespreking dus het liep niet, later wel maar dan krijg je een tussen bespreking en die was er ook niet. Toen Jannick zich aan het omkleden was kwam het signaal iedereen binnen en Jannick denkt dat kan niet want hij deelde een bak met Markus en van die lagen de kleren nog in de bak dus die was nog in neopreen onderweg. Jannick mistte er 3 van Liezen en is het gaan melden en kreeg te horen dat ze er wel waren maar zo kwamen. Dus Jannick met een auto met trailer erachter naar de gasthof en daar bleek dat hij er 9 mistte. Weer gemeld en dan zitten ze daar te eten en krijgt hij te horen geen idee waar ze zijn. Dus hij is gaan bellen en trof er een en die stonden dus nog met een boot en hun zaken daar. Witheet waren ze en Jannick ook. Als er iets was geweest had niemand het geweten. Nu is Jannick de referent van Steiermarken en eind van de maand heeft hij nu dus een bijeenkomst in Graz. Daarna is hij 2 dagen instructeur voor een cursus Fliesswasser.

3 september 2011 20:37 | Door: Annemarieke Het worden wel 2 boeken die ik moet gaan meenemen met kerst! ;-) XXX