Jannick 3e

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag
Jannick lag gisteren al om 19 ur al in bed zijn verkoudheid is nog niet weg en hij heeft met zoutwater wel zijn neus vrij. We hadden nog wat gedronken in cafe de Grens en ik had ook wat meegenomen maar die heb ik maar in mijn eentje gedronken.Hij had nog wel vandaag met Haje en Hans het parcours gedaan en zou eigenlijk op de Skikes naar Peter gaan maar het weer was niet goed en Jannick heeft hem gebeld om hem te halen.
We waren op tijd op en Jannick had nog steeds last van zijn verkoudheid.
Ik was verkeersregelaar dus kon de start en finisch niet zien. Maar de proloog ging redelijk, ik geloof dat hij als 2e na Haje finischte.
Wel piepte zijn luchtwegen erna en was hij dus benauwd.
De start voor de wedstrijd begon goed Jannick en Haje lagen 2 ronden op kop en toen moest Jannick afhaken, misselijk en benauwd,Johan kwam hem voorbij en Jannick kwam dus als 3e binnen. De wedstrijd werd gefilmt door L1 of LN1 en de auto met camera reed vanaf de start voor de renners. Jannick kreeg op de finischlijn gelijk de camera onder zijn neus en hij zei later ik kon alleen maar denken niet over die mensen kotsen. Na het gesprekje ging Jannick in de bosjes.Hij had ookerg last van zijn oren die plopte de hele tijd vandaar dat hij denk ik misselijk was.Normaal als je niet lekker bent start je niet maar hij wilde niet voor niets naar Nederland gekomen zijn. Er werden wel uitspraken op tv gedaan door de reporter die niet van Jannick kwamen.
Op de vraag wat zijn ambities waren had Jannick gezegd dat voor elke atleet de Olympische Spelen het hoogste ideaal is en de reporter zei later dat Jannick de eerste biatleet met Olympische aspiraties is. Misschien is het filmpje nog op internet te zien want wij hebben het gisteren op internet gezien.
Het was een leuke wedstrijd en een zeer geslaagd evenement.
We hebben nog wat gegeten en gedronken maar Jannick lag weer om 19 uur in bed.

Maandag
Vandaag is het Nationale feestdag in Oostenrijk.We staan om 7.30 helemaal klaar bij de caravan. Kwartiertje later kwam Haje ons ophalen. We reden onderlangs over Stutgart maar deze weg was een verschrikking door de files en de wegwerkzaamheden. Deden er vrij lang over en bij de grens naar Oostenrijk stonden we weer in de file omdat alle vrachtwagens aan de kant werden gezet.Tot ver voor de grens stonden de vrachtwagens al aan de kant.Dat was erg balen maar tegen 19 uur waren we geloof ik thuis. Jannick is door Jan nog naar Bettina gebracht.Want die gaat pas morgenochtend terug naar het internaat.
Ik moet wel wassen en opruimen want morgenochtend verdwijn ik het ziekenhuis in.Als het goed is word ik dan woensdag geopereerd.

27 oktober 2009 08:06 | Door: Annemarieke Mooi resultaat! Heel veel succes de komende dagen!!! Ik zal aan je denken.