Lange dag

Vanmorgen al vroeg wakker maar er voor gekozen om nog wat te dommelen. Daarna nog wat ontbijttv en dan eruit. Alle ochtenddingen en Jan eruit gehaald.
Toen Jan helemaal klaar was op weg naar Stainach om wat inkopen te doen. Morgen is hier een vrije dag . Ik heb niet echt zin om een taart te maken dus kijken of ik er eentje kan scoren. Dat lukte een choco notentaart. .Morgen ben ik jarig .
Ik kan mij gewoon in december niet meer feestelijk voelen. Nu al weer en jaar dat mijn zus Els gestorven is, een paar jaar meer dat Ruud mijn broer stierf en nog langer dat mijn kleinzoon Kees gestorven is. Op de een of andere manier ben ik blij als december voorbij is. Ook al zijn er genoeg dingen te vieren. Het leven vieren is het belangrijkste , gelukkig zijn met wat we hebben.

Op een dag als deze
staat de wereld even stil
op een dag als deze
gaat niets zoals ik wil

Op een dag als deze
heeft verdriet de overhand
ook al leef je voort in mijn hart
voel ik des te meer de afstand

Middageten gedaan met Jan. Dan even naar beneden om wat dingen af te spreken. Dus ik vraag aan Meli komen jullie morgenochtend ontbijten? Hu zegt ze het is pas vrijdag en ik maar het is een vrije dag. Begint ze te lachen en zegt ik had morgenochtend gewoon Sabrina naar school gebracht. Meli en Jannick gaan om 2 uur weg naar hun dienst. Vandaag toch geen Robbie Williams maar morgen. Vandaag op de Dienststelle. Theresa kwam thuis uit school en beide kinderen mee naar boven.
Theresa heeft vannacht voor het eerst in haar nieuwe kamer geslapen. Het is nog niet klaar maar ze kan er wel al slapen. Ze is zo blij want Sabrina mag daar niet komen.
Om 16 uur op weg naar Liezen , Theresa ging naar de Jugendschutz .
We rijden op de Umfahrung bij Stainach en stop en overal Blaulicht. Jannick gebeld om te vragen of er wat gebeurd was en ja dat was zo. Hij bleek in de ambulance te titten met Meli. Uit Liezen konden ze er niet komen en Stainach had niets vrij dus moest de ambulances uit Gröbming komen. We konden er niet meer af maar ik zag een eindje voor ons de autos al draaien op de weg. Dus dat heeft Jan ook gedaan. Dan bij Trautenfels richting Stainach en dan na Stainach weer de B320 op. Ondertussen liepen alle wegen vol . Wij kwamen op tijd in Liezen aan. Bleek het waar Theresa moest zijn spekglad te zijn maar we kwamen boven waar ze moest zijn en ik op mijn schoenen glijdend weer terug. Dan zijn we doorgereden naar Liezen naar de Lidl. Ik had ijsjes meegenomen dat waren er altijd 6 maar thuis bleek dat er maar 5 in zaten . Dan heb ik er eentje te weinig . Gelukkig hadden ze die nog en gelijk nog andere dingen meegenomen voor de kerst. We waren bijna terug toen Theresa belde om te zeggen dat ze klaar was. Ik zei dat we er bijna waren en of zij naar beneden wilde lopen. Maar ze mag niet alleen daar naar buiten dus ik zei haar ok dan kom ik wel naar boven. Er kwam een vrouw en een meisje naar beneden en ik wilde net waarschuwen toen ze al met een enorme smak op de grond belandde. Ondertussen stond Theresa met haar begeleidster en die loodste Theresa naar onder. Dan belde Jannick en we konden beter gelijk in Liezen terug rijden en over Dollach ,Aigen ,Irding onderlangs rijden. Waren er flink dichte misbanken dus dat was niet fijn en enorm veel verkeer. Vanavond is het eerste concert van Robbie Williams. 35000 bezoekers. Morgen het tweede concert met net zo veel. Je hoeft niet blij te zijn met minus 12 graden.
We waren pas ruim na 7 terug en eerst broodjes voor de kinderen gemaakt. Ik dacht ik laat ze daarna nog even zitten maar dan viel Sabrina al om en heb ik haar bedklaar gemaakt . Tegelijkertijd kwam Theresa met ik ben moe en ga ook naar bed. Dus nu 8 uur en voor ons begint de avond.

Alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag.

Liduina 2023-12-07 21:49:21

Helaas zijn wij nog nooit bij de opening geweest. Vriendinnen van ons zijn er dit jaar wel bij vanwege Robbie

Annemarieke 2023-12-07 22:37:59

Vandaag 8 dec. ben je jarig, Nicolette van harte gefeliciteerd, en samen toch nog een hele gezellige vrijdag gewenst en erop ook een gezellig weekend samen met de kids en kleinkinderen. liefs en groetjes Ruud en Christina en de kids