nog geen winter in zicht nog steeds Föhn

Oostenrijk, Kleinsölk

Donderdag 3 november
Het is al dagenlang mooi en zonnig weer. Uit de zon kan het fris zijn en ook de dagen zijn al flink kort vooral omdat bij ons de zon achter de berg verdwijnt.
Al weer een beetje bijgekomen van de vermoeiende trip, was best hectisch want 14 dagen ervoor wisten we nog van niets . De katten zijn weer helemaal gelukkig dat we terug zijn en we worden de hele dag belaagd door ze met kopjes aaien en wat al niet meer.
Op dit moment lijkt de winter nog ver weg. Hoewel toen we vertrokken waren de bergen tegenover ons aardig groen maar bij terugkomst in die paar dagen al helemaal bruin geel.
Ik zit genietend van mijn dropjes achter de pc.
En we eten nog steeds lekker Nederlands brood, de eerste frikandel is ook al weg gewerkt. We hebben een electrische koelbox voor in de auto en die nemen we dus vol mee terug met lekkere dingen.
Jannick is al vanaf thuiskomst bij Ingrid, makkelijk dicht bij school en dicht bij de dienst. Hij leert erg hard om zijn taxifährer te halen. Hij had gisteren bijeenkomst van zijn nieuwe werkgever en zijn nieuwe collega`s en hij is aangesteld vanaf 1 november ondanks dat hij nog niet werkt. De centrale komt in Schladming maar is nog niet klaar. Het bedrijf heeft al excuses van de Wifi gehad , dat Jannick geen examen mocht doen. (hij was een weekend later ingestapt dan zijn collega`s maar alles met hen samen geleerd en gedaan) Jannick mag nu al op 11 november in Graz examen doen. Niet naast de deur maar hij mag misschien een taxi van het bedrijf gebruiken. Morgen en overmorgen moet hij nog 2 cursus dagen in de buurt van Leoben doen. Je moet iets over hebben om te kunnen werken. Maar hij kan het wel zijn hele leven gebruiken.
Jan is weer werken dus het is lekker rustig.
Ik heb een hoestje meegenomen uit Nederland en ik ben bang dat ik toch naar de dokter moet want vooral `s avonds heb ik het benauwd. Ik moet nog even navragen want ik moet ook de griepprik weer halen.