Drukke dag

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen ging om 6.15 de wekker en ik sliep nog na een zeer rusteloze nacht. Steeds wakker gewoden dus ik voel me brak.
Het lukte om Theresa om 7.15 de deur uit te werken en daarvoor werd ze even gebeld door Papa. Die komt in de loop van de dag weer thuis en gaat later op de dag dan kelneren bij Herbert want het feest gaat toch door. Ik ga in ieder geval proberen om Stecklfisch te kopen. Dat is zo lekker en zeker die hij maakt. De enige andere keer is als hij het op goedevrijdag maakt.
Wij waren 8 uur in Schladming maar dat had nogal voeten in de aarde- Morgen komen er kopers en moest er een klaar zijn en de installateur had niets gedaan en het stond vol met dozen. Dus gebeld en even later kwamen de mannen het leegsjouwen. Het kostte nog maals minstens 3x telefoneren voor het allemaal te doen was. Verder ziet het er prachtig buiten uit met grote tegelvloeren , maar levensgevaarlijk bij vorst want het was onbegaanbaar glad.
Dan snel naar huis en aan de koffie. We moesten vanmorgen de auto ijsvrij maken en het was maar 0 graden toen we wegreden dus koud. We zien de sneeuw op de bergen liggen en het werd een 8 graden vandaag. Dan wachten tot Jan Theresa kon opvangen bij het oversteken. Jannick had al gebeld dat hij onderweg naar huis is. De diepvriessnackman Marco had een mail gestuurd dat Jannicks Alpenballen er zijn dus zelf nog wat besteld en dat komt de 8e. Ik was vergeten om voor de vakantie de telefoonrekeningen te betalen dus ook maar snel gedaan. Gewoon omdat je er geen rekeningen van krijgt dan moet je kijken en dat had ik niet gedaan. Oud en blond.
Werd het in de middag toch nog zonnig en wel 15 graden . Lekker gegeten met Jan en Theresa samen. Daarna moest ze huiswerk maken en dat hield ook Oma op draf. Ze had een ABC tas bij zich daarin moet ze dingen verzamelen die met een U beginnen , in het midden staat of aan het eind van een woord en 1 ding waar geen U in staat. De eerst hadden we snel Buch, de rest kostte tijd ze vond bij het speelgoed een Kuh en een Auto, gevolgd door een Schuh en een Handschuh, een Hut , een speelgoed Bügeleisen. Ze kwam nog op een Flugzeug en een Uhr, 11 had ze er moet maar genoeg zijn.
De gymspullen had ze bij zich mag ik wassen, haar fles en lunchbak schoonmaken en dan alles voor maandag in de gang weer verzamelen.
Zodadelijk gaan we naar de Karate met haar dan blijven we maar in Schladming want een uur later weer halen. Dus nu eerst maar weer eens omkleden om de deur uit te gaan.
Ik heb nog leuke info bij de 27e september voor wie meer wil weten over de DOK in Delft.
Eind van de middag met Theresa naar de karateles en wij een beetje rondlummelen in Schladming tot het tijd was om haar op te halen. Nog op de valreep een nieuwe pc muis gekocht , een goede deze keer. Theresa gehaald en dan in Gröbming langs Herbert om de Stocklfisch op te halen. Terug in de auto zegt Theresa Oma? mijn buikje zegt dat ik eigenlijk iets warms moet eten. Oke dan eten we straks 1 vis en dan eten we morgenmiddag samen de andere vis. En ja die liet ze zich smaken en ik ook.
Jannick was al snel terug van het oberen , hij was al niet fit en ondanks de hele dag geslapen ging het niet.
We hebben voor Theresa een bed gemaakt naast ons bed zodat Oma de komende weken toch wat meer plaats heeft . Ze kan tv kijken in ons bed en als ze gaat slapen in haar eigen zoals we vroeger zeiden kermisbed.