Genieten van de familie

Eindelijk vannacht wat kunnen slapen alleen het inslapen was moeilijk omdat ik niet wist hoe ik moest liggen. Maar vanmorgen opgestaan en het lijkt een beetje beter. Wat heel erg goed helpt zijn speciale pleisters met diclofenac erin die plak je op de plek en dat helpt echt. Zijn alleen erg duur kosten 4 euro stuk. Zijn op recept maar helaas zelf betalen. Je mag er 2 per dag. Straks naar de huisarts voor de prikken en kijken of we iets voor Jan kunnen regelen. Ingrid heeft gisteren meermaals met de longarts , de firma van het apparaat en zo gebeld. Het apparaat maakt dus zo veel lawaai en stinkt en wordt zeer heet dat is normaal. Verder mag je het niet menénemen wat niet echt handig is als je nog veel reist. Dus wat er nu uitgekomen is we moeten aan de huisarts vragen of ze bij de longarts een afspraak maakt (dan gaat het sneller) dan moet die een verwijzing afgeven voor het slaaplab. . Dan wordt aanbevolen om naar Leoben te gaan en niet naar Schwarzach. Jan moest toch al voor een controle afspraak met het apparaat daar slapen. Dan kunnen zij misschien een ander apparaat voorschrijven. Ja ze zijn hier dol op veel administratieve handelingen.
Na het middageten komt de vakantiefamilie weer. Ze willen graag met de stoomtrein in Murau dus even gekeken wanneer die rijdt en op welke dag de middag is. Dus dat gaat volgende week dinsdag worden. Dan rijden we over de Sölkpas naar Murau en vandaar met de stoomtrein naar Tamsweg en later weer terug.
Wij zijn naar de huisarts gegaan en ze heeft gezorgd dat ik direct doorlopen kon naar de fysio voor de elektrotherapie. Moest wel zelf de plakkers betalen die ze gebruiken een 5 euro. Ondertussen had ik haar de stand van zaken met het zuurstofapparaat verteld. Dus ik kwm terug van de therapie kon helaas voor de mensen in de wachtkamer doorlopen om nog geprikt te worden en mijn huisarts zei dat ze had gebeld met de longarts en die staat niet achter het apparaat dat had hij ons ook al gezegd. Maar met het gesprek van haar met hem kwam er uit dat ik toch Schwarzach moet bellen en naar een andere mogelijkheid voor Jan moet vragen . Dus dat deed ik bij thuiskomst maar er werd niet aangenomen. Volgens de tijden van 9 tot 15 uur u- De receptie van het zoekenhuis vroeg kan je later nog een keer bellen dus dat deed ik om half 2 en dan krijg je te horen dat je voor 12 uur moet bellen (dat had ik dus al) dan is de secretaresse er. Zegt hij kunt u morgen bellen en ik zeg nee dat gaat niet dan ben ik met mijn man naar Salzburg naar de Dopplerklinikum. Dan denkt hij over mijn tijd te kunnen oordelen want er was vast wel even tijd om mijn telefoon te pakken en te bellen. Nou nee ik bel niet vanuit een ziekenhuis of wachtkamer en in de auto kan ik door het geluid niets verstaan. Dus ik bel vrijdag. We hadden dus het grootste deel van de ochtend bij de huisarts doorgebracht waren pas tegen 12 uur thuis. Middageten was snel klaar restant soep en broodjes van gisteren en er wel een kipcorn bij gebakken en Theresa at ook bij ons. Om half 2 kwamen de vakantiefamilie. Na het koffie drinken wilden we wat gaan wandelen dus een rondje Gröbming. Bo was al bpoven gekomen en verdrietig want die 2 meiden hadden hem uitgesloten. En buiten kwam Theresa met een ijsje aan. Dus ik vraag haar hoe kom jij daar aan? Die heb ik gepakt. Dus ik maar Mama is toch niet thuis? nou nee dat heb ik zelf gepakt en ik vindt je dat netjes jij een ijsje en de anderen niet. Zegt ze ik heb Nina ook een ijsje gegeven . Dus hadden ze Bo niets gegeven. Ik was boos en zei haar dat ze dat zelf maar aan Mama moest zeggen. Had ze ook nog haar ijsje ergens neergezet voor als ze terug kwam en ik haar gezegd dan is er geen ijsje meer want de is dan gesmolten dat had je terug moeten doen in de vriezer. In het centrum gingen we allemaal een ijsje eten en kwamen ook Ingrid met Sabrina tegen. Ik Ingrid gezegd van het ijs en tegen Theresa gezegd dat ze nog iets aan mama moest zeggen. Dan zegt ze iets dus ik vraag aan Ingrid heeft ze het gezegd ? nou nee dus. Ik weer met Theresa naar Ingrid en ze moest het zeggen dat diuurde even en met een gezicht als een oorwurm heeft ze het toch opgebiecht, Vanavond hebben Papa en Mama nog eens over wat dingen gesproken met haar.
Tegen het avondeten ging de familie weer naar hun vakantiehuis en ze hebben een heel mooi vakantie huis met 3 slaapkamers.
Het was een erg warme dag en ondanks af en toe dreigende wolken bleef het droog.

Vandaag een stukje van het RK uitstapje van Jannick
Am 14. Juli waren unsere fleißigen Mitarbeiter der Ortsstelle Gröbming beim Ortsstellenausflug im Oberem Donautal für insgesamt 2 abenteuerhafte Tage.

Zu den Attraktionen zählten:
Teambewerbe rund um den Baumkronenweg, wie z.B.: Baumstämme durchsägen, Rundringe weitwerfen, Zapfenkacken, uvm.
Führung durch die Mostkellerei
Fahrt mit dem Bummelzug
Highlight des Ausfluges war die lustige Wikingerschifffahrt auf der Donau.