Fasching Dienstag

Faschingdienstag

Het wordt misschien vervelend maar opnieuw super mooie zonnige dag en op het balkon lekker 20 graden. Dus weer een groot deel van de dag de deur open en de poesjes voor pampus in de zon.
Minder was dat er tijdens het douchen verminderde waterdruk was en je moest dus echt moeite doen om nat te worden ook Jan had er last van en het was iets buiten het huis. Later op de morgen was het weer normaal.
Het was vast geen goed dag voor skiers want alleen vanmorgen zagen we de reddingshelicopter al 6x gaan en 1x heel dicht bij ons geland misschien iets op de loipe of zo. Het is ook wel zo dat de ziekenhuizen in de omgeving geen patienten opnemen gewoon vol. Dus dan komt er ook wel eerder een heli om naat de veel verder gelegen ziekenhuizen te gaan.
Huishoudelijke dingen gedaan en gekookt , frietjes, biefstuk met gorgonzola met rucola salade.
Helaas was de biefstuk van de Penny niet te vreten. Het was rood en zag er mager uit maar ik denk dat het als stoofvlees na 3 uur op staan wel te eten was geweest. Tegelijkertijd de varkensrollade gebraden voor de komende dagen want ik denk dat wij daar wel 2 dagen van eten ook al is het een kleine. Dan maar weer wat huishoudelijks en een beetje tijd voor mezelf. Jan is nu weer aan het werk. Zijn Mien (zo noemen wij altijd de dame die alles hoort te regelen en die zo vaak wisselen) heeft hij zelf maar gebeld want we horen niets op zijn akantie aanvraag voor maart. Omdat ze geen vervanger kan vinden durft ze ook nog te vragen of Jan zijn vakantie kan verschuiven. (7 ½ uur in de week nou dat dachten we dus van niet. Ze kan ook lekker zeuren of Jan dan niemand weet maar daar wordt zij voor betaald en Jan niet. Als er nou een wereld salaris tegenover zou staan .
Jan is weer gaan werken en ik ben naar de bios gegaan naar Paddington, een hardstikke leuke kinderfilm. Ik heb zo hard gelachen, dat doe ik zelden bij een volwassenenfilm.
Jan was al thuis toen ik thuis kwam. Wat een bezopen mensen vandaag. Laatste dag karnaval of wel Faschingdienstag. Jan had op zijn werk op het Bezirk warme worsten gekregen en hij had er heel lief eentje voor mij bewaard. Had me juist nog ingehouden toen ik voorbij de Schneckenburger Zelt kwam. Die staat buiten terwijl het feest binnen is. Ik geloof dat die tent zowat 24 uur per dag open is en binnen ook en dat de hele karnavalperiode.
Het is ondertussen half 9 en nog niets van Jannick gehoord. Heb altijd pas rust als ik weet dat hij ergens is aangekomen.
Hij is goed aangekomen in Brussel.