Faulenzen

Samstag 26.September
Troosteloze sombere dag maar bij het opstaan was het wel 10 graden dus totaal niet koud maar dat zal juist de reden wel zijn dat het zo troosteloos is.
Ingrid kwam met Theresa want ze wilde haar trouwvideo van Diane zien, ze was totaal ontroerd erdoor. Het is puur genieten en de dag nog een keer beleven.
Gisteravond een gezellige en nuttige avond gehad. Had 2 punten voor de landelijke politiek en ik krijg een persoonlijke uitnodiging wanneer daar over gesproken gaat worden. Mijn punten kregen veel bijval .Wordt vervolgd!
Het eten na het officiele gedeelte was heerlijk en ik heb het me laten smaken.
Jan en ik denken erover om vanavond maar weer eens naar de bios te gaan. Er draait een film van Jussi Adler-Olsen „ Schändung“

Der dänische Krimi-Autor Jussi Adler-Olsen produziert einen Bestseller nach dem anderen. Seit Anfang 2014 ermittelt sein grummelnder Kommissar Mørck auch im Kino. Sein zweiter Fall "Schändung - Die Fasanentöter" startet am 19. Juni.

Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) und sein Kollege Assad (Fares Fares) rollen einen Doppelmord an zwei Teenagern neu auf. Die Spur führt in höchste politische und gesellschaftliche Kreise. Der Unternehmer Ditlev Pram (Pilou Asbæk) kristallisiert sich schnell als Täter heraus, könnte jedoch nur durch die Aussage der untergetauchten Obdachlosen Kimmie Lassen (Danica Curcic) vor Gericht gestellt werden. Findet Ditlev die Frau vor dem Kommissar, ist ihr Leben verwirkt.

We genieten nog steeds van het feit dat we beide een Abo hebben, we kunnen gaan wanneer we zin hebben en behalve dat we filmen zien die we gewoon willen zien gaan we ook naar filmen waar je normaal niet snel heen zou gaan en toch vaak zeer de moeite waard zijn.
Met dank aan Ingrid en Jannick van wie we de Abo´s gekregen hebben.
De zomer maanden zijn we er helemaal niet aan toe gekomen ook gewoon geen zin , maar nu is weer de tijd aangebroken om te gaan.

Om 12 uur ging het normale zaterdag 12 uur alarm, 20 minuten later ging het alarm een keer en weer een poosje later weer een keer. Geen idee waarom.
In Oberwölz is in het oude centrum een grote brand is te hopen dat het meevalt. Waren stalgebouwen en opslag en overgeslagen naar een Gasthof. Het is een lief plaatsje.
De brand van de week in de Landmarkt was kortsluiting in een stroomverdeler, dan is het wel fijn dat de brandweer zo dichtbij is want verder niets in brand gegaan.

We waren nogal lui dus we zijn er maar uit gegaan en een beetje wandelen, een ronde Gröbming gedaan. Een poos staan kijken bij de Speisekammer waar een heel stuk aangebouwd wordt. Ze waren bezig met grote houten wanden te plaatsen. Het ging nogal klunzig en er was duidelijk over een aantal dingen niet nagedacht. Ze moesten onder het takelen delen van de stelling afbreken omdat het anders er niet tussen kon waardoor de man die aan de bovenkant op een nog hoger stuk stellage een beetje wankel kwam te staan. Want het verband was uit de stellage. We zien van de week wel wat het geworden is maar het lijkt me wel mooi worden met veel hout. Het was niet echt koud maar heel veel warmer was het ook niet geworden met 12 graden.