Een heerlijke dag

Oostenrijk, Aich

Dinsdagavond was de nightrace in het Planai stadion 65000 mensen en dan nog de mensen die buiten het stadion in de fanmeile feest vierden. En het feest werd zeer groot want Hirscher deed 2 ongelooflijke runs. Dat maakte het feest erna nog groter.
Gisteravond hebben we nog een docu gezien over de afgelopen weken met de sneuwchaos. Het blijft indrukwekkend maar de mensen hier hebben geen van allen het gevoel gehad van gevaar of wat dan ook. Dat werd in Duitsland nogal breed in bepaalde magazins verteld. Maar ze vergaten erbij te zggen dat het wat zij daar schreven alleen geldde als je buiten de Pistes ging en dat het alleen was als je de regels niet volgt en je niet houdt aan de verboden.
Dit hebben ze nog nooit beleefd in Oostenrijk. Ze zijn hier veel gewend maar niet in deze mate in korte tijd. Ook de afsluitingen zijn hier normaal maar ook dat die zo lang duurde niet. Er is nog nooit in Jänner zo veel sneeuw gevallen. Ook wij hebben ons geen moment in gevaar gevoeld en dat was ook niet zo. Ze lieten ook toeristen aan het woord de meeste konden zich volledig in de beperkingen vinden zelfs de meeste die het gebied niet uitkonden. Er waren enige die zich gevangen voelde en die angst hadden voor gevaren die er niet waren. Ze konden gewoon allemaal vakantie houden en zelfs op de Pistes skien.

Vanmorgen voor de verandering om half 6 wakker wat tv gekeken en dan opgestaan want ik most om 8 bij Christine zijn. IDan Jan gebeld en gezegd dat hij binnendoor moest rijden omdat ik ging wandelen. Was de mist vanmorgen zo dik dat we het einde van de tuin niet konden zien nu scheen de zon en was er hoog nog wat nevel. Er was vanmorgen weer een aardig laagje sneeuw erbij en we moesten eerst de auto schoonmaken voor we weg konden gaan. Super voor een wandeling door het sneeuwlandschap van Aich. Wat fotos gemaakt en dan te bedenken dat ze daar minder sneeuw hebben dan bij ons. Thuis gelijk met Jan aan de koffie en Ingrid kwam voorbij die was naar de opening van de nieuwe Lidl in Schladming gegaan. Daar had ze Grillhandl meegenomen en ook eentje voor ons. Ze zei ik heb er maar eentje meegenomen want ik dacht dat je al gekookt had. En ik ja dat heb ik maar een Grillhandl heb ik wel graag. Normaal eten Jan en ik samen eentje dus genoeg. Maar Jan had liever de gehakt ballen dus hij stamppot met een gehaktbal en vanavond weer en ik de Handl met een Semmel en de andere helft vanavond. Zo hebben we beide wat we graag willen.
Andrea belde me of t vragen of ik ook zondag kom en ik zei haar dat ik het al in mijn agenda heb staan. Ze belt me morgen om te zeggen hoe laat we dan afspreken.
Ik had aan Jan gevraagd de onderkastjes in de keuken de deurtjes voor me te doen en ik kom in d ekeuken en vraag aan Jan heb je de deurtjes niet gedaan? nee zegt hij ik heb bovenop de kasten gedaan. Nou ook goed is dat alvast gedaan doet hij de deurtjes morgen maar.
Ik ben in de middag bezig geweest met foto cd´s en ik kwam er pas nu achter dat alle kodak fotocd´s niet meer geopend kunnen worden omdat kodak dat programma niet meer heeft. Lullig want toen ik die had laten maken zeiden ze gaat levenslang mee blabla en dan schijnen ze in 2004 er mee gestopt te zijn. Dus als iemand weet waarmee ik deze cd´s kan openen en dan ook graag gratis laat het me weten want ik heb alleen betaalprogrammas gevonden. Dan zeggen ze gratis en als je het download kan je het niet gebruiken maar moet je kopen.
Weer een partijtje fotos in mapjes staan .
Om 5 uur was ik het zat en gestopt , het is en blijft veel werk en nog heel veel te gaan .
Ingrid kwam net vragen of ik morgenochtend met haar mee ga naar Liezen want ze wil onder andere voor nieuwe rollo voor de keuken kijken . Dus ja gezellig.

Mooie foto’s 👍🏻

Anja 2019-01-31 17:22:36

IrfanView kon volgens mij de kodak files wel in lezen maar weet niet of het nog zo is , proberen waard kost niets