Jan komt morgen thuis

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vandaag ging de catheter pas eruit en daarom komt hij morgen pas naar huis.
Jannick vertrekt morgen vroeg met de trein om hem te halen, dan rijdt hij hem met de auto naar huis.

Ik ben vandaag maar weer eens gaan sporten en heb ruim de tijd genomen om mijn programma af te werken. Ik heb een nieuw trainingsplan gekregen en het kost weer wat meer tijd om alles volgens het plan te doen.Was met de bus gegaan, dan trainen en dan nog wat inkopen gedaan. Was tegen 14 uur vanmiddag weer thuis.
Het was vandaag oor het eerst deze week weer zonnig, maar omdat er wind was ijzig koud. De zon scheen en het sneeuwde.
Het weekend komt het waarschijnlijk niet boven 0 graden en Jannick kan zijn lol op in St.Jacob im Walde waar zondag de wedstrijden worden gehouden. Het is op de Joggllandloipe en ze noemen het daar het einde van de wereld. Het is er meestal erg koud en omdat het hoog en vrij open is ook erg winderig. Er is gelukkig ook een restaurant want anders is het echt kou lijden.Ik ga met hem mee en we rijden met de WSV uit Ramsau met een bus er naar toe.Ze moeten allemaal verplicht in Steirische outfit verschijnen omdat er ook foto's gemaakt worden en ze dan gepresenteerd worden als Steirisch Team.
Het is erg druk in Ramsau omdat de Worldcup Noordse combinatie hier dit weekend is. Vanavond was de prominenten
race. Jannick was moe en ik vond het te koud om te gaan.
Morgen en zondag zijn er de andere wedstrijden.Helaas morgen moet Jannick Jan ophalen en zondag heeft hij zelf wedstrijd, dus de worldcup wedstrijden kunnen we niet zien.

Marjanne ik heb een schietband kunnen bestellen via biathlon24, ik wist niet dat het van Cornelius Jorg was, die kennen wij nog van de zomerbiathlonwedstrijden in Duitsland. We wisten niet dat hij zo'n internet shop had.Dus het was een goede tip van je.Anschutz maakt ze pas weer als ze voldoende bestellingen hebben, en de wapenhandelaar hier heeft ze ook niet meer.Hij probeerde ze al maanden te krijgen.

Nu heeft Jan een prijs gewonnen in de kerstloterij van de Ennstaler, een tegoedbon voor een hele dag skiamade.
Maar ja Jannick heeft een abo en wij skien niet. In de krant stond hij 2x in de winnaarslijst dus we weten niet of we nog iets gewonnen hebben of dat het en fout is. Vandaag kwam de bon per post.
Het is toch een bon van 40 euro en allicht komt er nog iemand die wil skien (Diane).Er stond niet bij wat voor bon je gewonnen had alleen dat het allemaal tegoed bonnen zijn bv, skiamade, spar,landmarkt,stift admont,abo's enz.
We hadden juist gisteren in de krant gezien dat Vincent Vermeulen een kerstboom had gewonnen en daar moesten we nog om lachen.Er waren ook grote prijzen te winnen zoals voor het Pink concert en voor BonJovi en kerstvoorstellingen enz.
Ik geloof dat ons jaarabo voor de krant 39 euro kost.Je speelt dan automatisch aan het eind van het jaar in de kerstloterij mee.