Warme klamme dag

Vanmorgen rondom 7 wakker een beetje tv en eruit. We zijn het noodweer goed doorgekomen maar dat is niet overal het geval. De dag begon met veel nevel maar de zon drukt het nu toch weg. Het is 9 uur en al 18 graden, maar het zou niet zo warm worden als de afgelopen dagen. Ze geven voor zaterdag wanneer wij het huwelijk hebben van Pascal 34 graden en zon op.
Ik wilde naar Liezen om schoenen te kopen dus op weg met Jan. We gingen eerst naar de ELI en daar naar de Humanic geen enkele schoen paste en ze waren ook nog vrij duur. Een eindje verder zit CCC en daar was uitverkoop, ik had al snel een paar platte schoenen in goudkleur en die waren afgeprijst naar 8,95 dan een paar zwarte gevonden voor bij mijn jurk in de avond voor 9,95 maar ik wilde ook wat zomers onder mijn Dirndl en ik vond een paar voor 24,95 ook niet echt duur. Er liepen verschillende acties zoals 3e goedkoopste paar gratis of 30 % op alles en nog wat varianten en voor mij werd het volgens de kassa de 30% regeling en dat dus ook op de afgeprijsde schoenen en ik moest 27 Euro betalen voor 3paar waarvan 2 paar echt leder. Dat doe ik mijzelf niet snel na om 3 paar schoenen voor zo´n prijs te kopen. Dan naar de lingerie winkel Huber die daar zit en een zeer aardige dame met verstand van die dingen hielp mij. Mijn probleem is nadat ik 25 jaar geleden mijn borstoperatie had mijn omvang en mijn cup niet meer overeenstemmen en mijn borsten aan de zijkant niet afgrenzen. Ik kocht in Nederland altijd bij een lingeriezaak waar mensen na een borstoperatie aangepaste BH´s konden kopen. De prijs was daar ook naar. Maar in Oostenrijk nooit goed passende gevonden dus altijd behelpen. Nu heb ik een perfect passende BH voor 35 Euro en helemaal blij. Ik draag er eigenlijk nooit omdat vooral bij warm weer mijn littekens stuk gaan door zweten of irriteren. Maar soms heb je gewoon kleding waar iets onder moet. Onder mijn Dirndl heb ik een Dirndl BH maar ik ga even met deze BH passen als dat ook gaat koop ik ook nog een witte. Dus ik was zo klaar, Jan eindelijk een batterij in zijn horloge dat kan tegenwoordig bij de Wützer in de Eli. Hij wilde niet gaan eten in de Eli (ik mag graag naar Sajedo gaan) Dan nog even snel naar de Action voor Ingrid maar dat was helaas. Ze heeft een koffertje nodig voor de handarbeid in de school voor Theresa. In de Eli ook niets . Maar ik vond bij de Action een verduidteringsgordijn in de goede kleur alleen met ogen maar die knip ik er wel af. Dan kan ik de zwarte terug brengen. Dus op naar huis al wilde ik eigenlijk nog langs een orthpedie winkel om verhogingen in mijn schoenen te laten zetten maar je kan er zo slecht parkeren dus ik dacht dat doe ik dan wel bij de orthopedische schoenmaker die we in Gröbming hebben. In Gröbming bij de Imbiss eten gehaald en naar huis om te eten. Alles is dan toch tot 15 uur dicht . na het eten even beneden langs en de kinderen waren in het bad buiten. Ingrid wilde bij de plaatselijke leverant voor de school een koffertje kopen en ik de medicijnen ophalen die ik maandag bij de huisarts had besteld voor Jan en mij want die gaat met vakantie. Dan tegen drieen op pad gegaan. Dus ik doorgelopen naar de apotheek en heel vreemd mijn medicijnen waren er maar eentje van de 9 voor Jan. Ik vraag haar kijk nog even want misschien zijn er 2 recepten maar nee ze deed een partij lelijk. Ik vroeg haar of ze dan kon zorgen dat er morgen 2x Enac zou zijn want anders krijg ik 1x en moet ik nog een keer komen.Nee dat ging niet en wie ben ik dat ik zonder recept blabla ik ben maar weg gelopen anders hand ik haar over de bali gehaald. Buiten stond Ingrid en die zei oh die doet altijd lelijk ook naar mij , Ingrid heeft altijd problemen om de recepten van Sabrina en in de tijd van de CBD en zo dat willen jullie niet eens weten. Maar Ingrid heeft al een paar keer de winkel met haar aangeveegd. Dan blijf ik nog netjes. Dan naar de orthopedische schoenwinkel is hij dicht tot volgende week daar heb ik dus niets aan. Ingrid tracteerde op ijsjes hadden we wel nodig om af te koelen want het was zo warm en klam.
Om 4 de huisarts gebeld en ze zeiden alles moet bij de apotheek zijn maar ze ging er achter aan want ze had het zelf allemaal uitgeschreven.
Eind van de middag is Jannick het nieuwe stuk wat klaar is achter de stenen gaan verticuteren. Ingrid en ik hadden al wat grote stenen eruit gehaald maar de bodem is zo massief. Dan was hij bezig en ineens vloog er een kleine steen helemaal naar het straatje van de buurvrouw Seebacher en ze stond daar met haar kleinkinderen. Dus ik zeg tegen Jannick oppassen en wat er gebeurde en hij zegt ja hoe dan? Ik misschien andersom en hij zegt ja dan heb ik al die stenen in de tuin en ik heel droog erachter aan nee dan maar bij de buurvrouw. Je kon Ingrid wegdragen. Sabrina was met Theresa aan het spelen en we hebben ook een glijbaan tegen de schuine wand liggen en daar was Theresa op aan het glijden en ik had Sabrina al een paar keer hoog gezeuld . Was ik met Ingrid en Jannick bezig draai ik me om en ik zeg tegen Ingrid en Jannick moet je kijken. Was Sabrina zelf bezig om hoog te komen maar ze gleed steeds terug dan even later met 1 hand aan de glijbaan kwam ze bijna helemaal hoog maar dan niet op de glijbaan. Dan zeulde Theresa haar over de rand en gingen ze naar beneden. Ik zei al tegen Jannick je moet je pas zorgen maken als ze ineens bovenop de andere glijbaan zit. Want we hebben ook een hoge glijbaan met trap. Nadat het verticuteren klaar was heeft Jannick ingezaaid en water gegeven. Onbegijpelijk zo veel regen in buien gehad en alles is kurkdroog in de bodem.
Nu met Jan de restanten van ons middagmaal opeten en het is buiten nog steeds vies plakkend warm.
Jannick vroeg aan mij heeft Kirsten een restaurant geopend?? En ik huhhhhhhhhhhh geen idee. Liet hij mij zien en het schijnt dat ze inderdaad iets anders begonnen is na een leven als leerkracht.
Nieuw avontuur! Opening Soon! Holy Ravioli in Rotterdam. #zospannend #eigenaar #maarnietalleen #friends #ravioli #vervloektlekker #bezetenbevlogenheid #eetwinkel #zwaanshals430
Randy, Laura en Björn zitten ergens in Portugal voor hun vakantie.
Ik heb ons hotel met een nachtje verlengd, we reizen op vrijdag naar Ennsdorf . Dat hotel is 8 km van Mauthausen wat al lang op ons lijstje staat om te bezoeken. Dat kunnen we dan vrijdag doen en we hebben op zaterdag geen reisstress en hebben alle tijd.