Reis stress

Reis stress slaat toe

Mittwoch 14.Oktober
Dikke nevel en sneeuw tot een 300 m boven ons. Bij ons nat door de regen.
Jan gaat vandaag de winterbanden leggen dan is dat ook maar klaar.
Wat heerlijk al je een ochtend niet vroeg eruit moet en niets moet doen. Geslapen tot 9 uur dan op me gemak douchen aankleden ontbijten.
Een enorme rust in huis maar ik mis wel het kwetterstemmetje, de armpjes om mijn nek en Oma bitte droppie.
Jannick is vandaag naar Wels, daar gaat de Messe open, lange dagen met heen en weer rijden. Hij hoeft dit jaar niet naar Denemarken, daar hebben ze nu een partner die de grootste van Denemarken is , het is een erg dure beurs en het is voor Jannick 2 dagen heen 3 dagen beurs en 2 dagen terug.
Daarvoor mag hij naar Hamburg voor de eerste keer. Misschien ook weer leuk om ergens anders heen te gaan. De eerste keer dat ik met Jannick door Hamburg kwam had hij net zijn rijbewijs en waren we onderweg naar Noorwegen. Toen keek hij zijn ogen uit toen we langs de Rot Licht Zone kwamen. De tijd gaat snel nu 8 jaar later, getrouwd, een kind, vele rijbewijzen verder, een eigen huis en een vaste baan.

Ik denk ik kijk even op de Steierdutchies of er al iets opstaat over sinterklaasfeest, dat was niet zo maar mijn oog viel gelijk op leuke fotos van Theresa van de koningsdag. Ik zet ze maar hierbij .

Het regent en regent maar door geen gezellig weer. Middageten gedaan en Jan is weer naar beneden verdwenen. Hij heeft altijd wat te doen.
De banden zitten er al om heen du ik denk dat de auto reisklaar is.

Nog een gezellig afspraakje erbij in Nederland, gaan we na ons gesprek in Diemen bij het Zorginstituut gezellig naar Annemarieke en mogen we ook nog een broodje mee kanen.

We vertrekken zaterdag vroeg richting Nederland en gaan over de Phyrnautobahn over Passau. Dit om veel files te vermijden en om Salzburg overgang te mijden omdat daar zo veel vluchtelingen en controles zijn.
We gaan gezellig naar Apeldoorn naar Diane en Jordy wat ons ook nog zo veel tijd bespaard dat de reis te behappen is. Door Nederland duurt altijd lang en dan heb je al zo lang gereden. We nemen slaapzakken mee dus we kunnen altijd een tukkie doen.
Dan zijn we zondag bij hen en vertrekken maandag naar het Westen, eerst naar Den Haag voor de paspoorten en we slapen bij Erna en Manfred in Leiden.
Tot zover staat de planning vast.
Dan is donderdag het gesprek in Diemen en daarna naar Annemarieke in Akersloot. We hopen vrijdag de paspoorten te kunnen ophalen in Den haag. Daarna naar Pijnacker want dan is Jula jarig.
Het weekend weer naar Apeldoorn en dan maandag terug naar Oostenrijk.
We hebben nog wat gaatjes maar ergens zien we ook bij Erna mijn andere zus Els en mijn broer Ruud. Een week is altijd kort en het is zelfs iets meer dan een week. Als we alle uitnodigingen zouden willen doen en we onze kinderen allemaal willen zien en de andere familie komen we wel aan een maand die we kunnen vullen. We hopen nog wat sinterklaas inkopen te doen, zoals pepernoten en chocoletters en papier.
We verheugen ons al helemaal.

Als het goed is komen Ingrid en Theresa vandaag ook weer thuis.

Net contact gehad met het consulaat, we gaan maar gewoon op de gok reizen. Jan heeft zijn paspoort laten verlopen , hij dacht gelijk met mijn paspoort maar er is een jaar verschil. Ik heb het aangvraagd omdat ik niet denk dat ik voor volgend jaar maart nog in Nederland kom en dan heb ik er tenminste weer voor 10 jaar. Aangezien we een Schengenland zijn en de landen waar we door heen gaan ook zou het geen probeem moeten opleveren maar elk land bepaald zelf hoe en wat . In Oostenrijk mag hij zich met een rijbewijs ausweisen en in Nederland is het geen probleem dus het ligt aan de Duitse behoorden als we worden gecontroleerd. Jan gaat zijn baas bellen en dan willen we op aanraden van het consulaat op vrijdag gaan rijden want als we niet door mogen dan kunnen we nog naar Wenen. Niet ideaal als je dat zou moeten doen . We hebben op maandag dus afspraken staan in Den Haag voor nieuwe paspoorten. Ik ben nog steeds boos op Jan dat hij altijd zo nochalant om gaat met dit soort dingen. Ik heb het hem begin van het jaar zo vaak gevraagd om even te controleren omdat Munchen dicht zou gaan en we normaal daar paspoorten doen. De mijne is tot volgend jaar einde maart.

in principe is in duitsland ook voldoende met je rijbewijs het is raadsaam om een meldebescheinigung bij je te hebben. Dan moet goed gaan. Die hebben jullie iniedergeval bij je voor de aanvraag van je nieuwe pas. Veel plezier in Nl