Daar zitten we dan dag 1

Vanmorgen was ik vroeg wakker snel even eruit en dan nog tot half 9 gedommeld. Opgestaan en douchen ontbijten en koffie drinken met Jannick en Ingrid. Jannick heeft beneden in de huiskamer een bureauhoek ingericht en op zijn pc de Apps van Theresa gezet waarmee ze moet leren. Ook Squla erbij gezet kan ze als ze van het een genoeg heeft nog wat anders doen.
Vanaf vandaag zijn we in de thuis blijf modus. De dienstplichtigen is de diensttijd van verlengd en je ziet overal al het leger gaan. De nieuwe lichting is uitgesteld tot nader order. De straten zijn dus echt uitgestorven we horen en zien ook geen autos voorbij gaan. Soldaten gaan aan de grenzen en naar de politie om te helpen.
Het is maar goed dat ik afgelopen week niet naar Christine ben gegaan , daar is een geval en ik denk dat daarom de jongens al thuis waren. Vandaag mocht de gastronomie nog open zijn en het zou eigenlijk zo zijn dat ze vanaf morgen tot 3 uur open mochten zijn maar dat is nu al terug naar verplichte sluiting. Ingrid wilde geld halen maar er was geen geld in de automaat. De schoenenwinkel bij ons heeft al een etalage op internet kan je kijken en kopen en het wordt thuis gebracht. De Trafik kan je mailen als je sigaretten nodig hebt dan brengen ze het voorbij dat zal niet om 1 pakje gaan dus waarschijnlijk gelijk een slof .Een mooie gelegenheid om te stoppen met roken .
Bij Jannick op werk worden ook maatregelen getroffen, ze moeten werken maar de vraag is of dat alle takken zijn. De vuilafvoer en het riool moeten doorgaan. Maar de autos worden zo afgesteld en een vast team erop die geen contact met elkaar hebben. Prive kan je geen vuil meer wegbrengen niet bij de gemeente en niet bij het Depot. Winkels op de levensmiddelen na zijn dicht en die levensmiddelen zijn open tot 3 uur. Jannick vreest dat hij naar het riool gaat omdat ze collega waarschijnlijk opgeroepen gaat worden door het leger die de reserves gaan inzetten. De takken die op zijn werk stil komen te liggen is tevens de vervanging voor de teams als daar zieken vallen.. Ik heb ondertussen toch wel angst gekregen en we hopen dat we er goed doorheen komen. ER is een telefoonnummer gekomen dat als je wil helpen je daar kan melden want er moeten ambulances bezet worden en nog andere dingen hebben dringend mensen nodig. ER komen zeg maar per uur maatregelen bij of ze veranderen. We hebben de hele dag de tv aan blijf je op de nieuwste stand.
Ik hoop dat we allemaal er door heen komen.

Sterkte! Ook hier is vandaag het besluit gekomen dat alle scholen, sportverenigingen, restaurants etc. dicht moeten Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.