fietsen en dierenpark

Nederland, Ermelo

6 augustus
We hebben de Veluwse fietsdag gedaan. Het was een flinke afstand door bos en zand. We moesten de leemroute fietsen. Onderweg hebben we in Drie in het boshuis iets gedronken. We hebben ook meegedaan aan de prijsvraag. Ik had de oplossing maar weet niet of ik heb gewonnen. In de middag een wandeling door Veldwijk gemaakt met een gids. Dat was interessant . Het was een hete dag. En wat een verrassing Olivia en Job kwamen met Kirsten en Mirthe langs. Kirsten zegt steeds baby slapen.
7 augustus
Vandaag stond de schapentocht op de fiets op het programma. Heel erg leuk. We gingen naar een schaapsherder in Elspeet. Eerst naar de schaapskooi en dan kon je een stukje met de herder mee naar de hei. Op de terugweg ook koffie gedronken in de witte pauw in Elspeet. Jannick vindt schapen erg leuk vooral als ze blaten. In de middag nog even naar het dorp geweest.
8 augustus
Vandaag opnieuw fietsen en wel de bijenfietstocht. Bij Putten gingen we over een wegje heel smal. We konden er net overheen met de fiets. Je fietste door velden , bos, maisvelden. Het is een historisch ontstaan kerkepad, Vroeger gebruikte de boeren deze weg om naar de kerk te gaan. We kwamen ook bij een imker en daar kregen we honing. Echt een hele leuke tocht.
9 augustus
Vandaag een rustdag gehouden. Jannick heeft last van zijn mondje. Wel naar het dorp naar de bibliotheek gefietst. Jannick geniet van kleine dingen.
Hij is meegeweest naar een tropisch feest op de camping, het was erg leuk en hij vond al die kleuren geweldig.
In de avond hebben Elly en Mirjam op gepast, mama mocht uit in Harderwijk. Zij hoopten dat Jannick wakker zou worden maar dat deed hij lekker niet.
11 augustus
Jannick heeft vanmiddag gekeken naar mama die meedeed met het voetballen. Tja verloren met 4 tegen1. Hij vond het geweldig om met al die mensen aan de kant te zitten. Hij was superlief.
13 augustus
Vandaag gingen we naar het Noorder dierenpark in Emmen, Jannick vond vooral de gekleurde vogels geweldig. Ook de giraffen en eigenlijk alles wat wilde bewegen. Hij trof het ook nog want in Emmen was een braderie. Daar was een kleine stoomcarrousel, hij is er wel 3x in geweest. Hij kon er alleen in zitten want het was voor hele kleintjes.
14 augustus
Bij het VVV in Ermelo noemen ze Jannick altijd de VVV baby en de dames zeggen ook het ventje met lood in zijn kont. Hij acht altijd en is altijd vriendelijk. Hij kruipt en tijger alle kanten op. Hij kan al echt stout zijn en als ik boos op hem word trekt hij een pruillip.
Hij eet al flink met de pot mee of anders een potje. Er staan 4 tanden op doorbreken en dat doet erg pijn. Ik heb chamodent ertegen gekocht. Vandaag viel hij al een tand door zijn lip. Zijn hoofd zit vol met bulten ik denk van een mug maar kan er geen ontdekken. Hij kan zich razendsnel in zijn loopstoel verplaatsen en als hij mij dan niet meer ziet moet hij huilen. We spelen dus maar vaak kiekenboe.
18 augustus
Afgelopen nacht heeft Jan opgepast, dat vond Jannick niet leuk. Hij wilde geen flesje en heeft 20 minuten gebruld en een ware driftexpolsie gehad. Jan was toch de baas en hij is gaan slapen.
Vanmorgen waren we gaan zwemmen en deze keer was er een preutse badjuf die vond dat Jannick een zwembroek aan moest. In de middag een speurwandeling van de camping gaan doen. We hebben de 3e prijs behaald. We kregen een trofee. We waren in de avond rondom half 8 weer thuis in Gouda. Jan heeft eerst de bedbodem van Jannick omlaag gezet. Jannick moest weer erg wennen aan zijn bed en kamertje.
19 augustus
We moesten weer naar het consultatiebureau. Je was 9890 gram en 71 cm. Je groeit niet meer zo hard, je bent zelfs wat terug gevallen al hoor je nog bij de grote kinderen. Hij had ook veel meer beweging , hij loopt met zijn karretje , hij heeft veel gezwommen. Hij kan al goed kruipen maar tijgert liever. Op het CB vinden ze hem een kanjer. Vanavond kamen Kirsten en Malcolm weer thuis dat zal je morgen leuk vinden.