Programma van de hoogste wintertijd

Oostenrijk, Schladming

Beste helden van de Hoogste wintertijd,
We gaan een zware nacht tegemoet. Kilometers lang afdalen. Sneeuw en ijs overal. Koude ritjes in de stoeltjeslift. Bevroren vingers. Zere tenen. Ijspegels aan je neus. Klappertanden tot het glazuur verdwenen is.
Ondanks dat ons lichaam deze nacht erg koud zal worden, hebben we van binnen een heel warm hart. Voor aangepaste sporten, voor het goede doel en voor elkaar. De Nederlandse Ski Vereniging, de Johan Cruyff Foundation en SnowWorld zijn trots dat jullie de helden zullen zijn die op deze unieke manier bijdragen aan de ontwikkeling van aangepaste wintersport in Nederland. Door jullie harde werk krijgt het project 'Van FUNdament tot Talent' een financiële impuls die ze goed kunnen gebruiken.
Ook al is het koud in de hal en is een hele nacht wintersporten een flinke opgave, we zijn ervan overtuigd dat we met z'n allen deze klus kunnen klaren. Om één en ander in goede banen te leiden is het goed om de volgende zaken te weten:
Programma
Om 19:45 dient iedere deelnemer op de piste aanwezig te zijn. Bibian Mentel (hoofdbestuur van de Nederlandse Ski Vereniging én ambassadeur van de Johan Cruyff Foundation) opent dan de wintersportmarathon. Zoveel mogelijk aangepaste wintersporters zullen gezamenlijk de eerste afdaling doen, daarna kunnen alle andere deelnemers beginnen aan deze zware opgave voor het goede doel.
Tussen 19:15 en 20:30 is er de mogelijkheid om met uw team op de foto te gaan.
Om 10:00 (nieuwe tijd) 's ochtends glijden de laatste bikkels van de berg en verzamelen we onderaan de piste waar Bibian Mentel het bijeengebrachte bedrag bekend zal maken.
Aankomst en voorbereiding
Bij aankomst (tussen 18:00 en 19:30) kunt u zich melden bij de receptie van SnowWorld zodat wij weten dat u er bent. Hier neemt u tevens uw startnummer (hesje) in ontvangst. Deze hesjes zijn zeer kostbaar en het is daarom van belang dat u hier tijdens de Hoogste Wintertijd goed op let. In de ochtend kunt u dit hesje weer bij ons inleveren. (komt u later, spreek dan ter plaatse één van onze medewerkers aan)
Bij uw aankomst kunt u het deelnamebedrag van €100,- per persoon (plus eventueel extra opgehaalde fondsen) aan ons overhandigen. Het is helaas niet mogelijk om dit per pin te doen, daarom vragen wij u om uw bijdrage in contanten mee te nemen. In SnowWorld is wel een pinautomaat aanwezig waar u uw cash kunt pinnen.
Omkleden kunt u doen in de kleedruimtes beneden. U kunt uw spullen opbergen door het in die ruimte neer te zetten. Het stallen van uw spullen is op eigen risico; er zijn ook kluisjes beschikbaar voor uw waardevolle spullen. Deze kluisjes kosten 50 cent per keer dat u deze gebruikt. Vanaf 0:00 zijn er geen andere gasten in het SnowWorld-complex.
Slaapmatjes, slaapzakken en andere spullen die u tijdens de wintersportmarathon bij de hand wilt hebben kunt u kwijt in de Swiss Friends bar (bij binnenkomst aan uw linkerhand). Hier is door SnowWorld een apart gedeelte vrijgehouden. Tot 01:00 is er beperkte ruimte in de Swiss Friends bar, in verband met andere gasten in de horeca van SnowWorld.
38 afdalingen per persoon
Op dit moment hebben ongeveer 30 teams zich ingeschreven. De totale afstand naar Sochi gaan we met het huidige deelnemersaantal niet halen, maar 2014 is ook nog ver weg. Laten we met z'n allen zo ver mogelijk
proberen te komen. Eén afdaling telt 500 meter. In de lijn van het originele Sochi-plan is het ieders persoonlijke doel om 38 afdalingen te maken. Langlaufers maken 19 afdalingen, zij lopen immers omhoog en glijen naar beneden.
Om het aantal rondes bij te houden, ontvangt u bij uw inschrijving een startnummer (hesje). Het aantal rondes zal worden bijgehouden door een aantal vorstbestendige vrijwilligers die elkaar gedurende de nacht afwisselen. U kunt hen helpen door duidelijk uw startnummer te laten zien.
U kunt zelf bepalen op welke momenten u de afdalingen doet. Er is geen 'programma' of bepaalde shifts. 38 afdalingen zijn in 7 uur wintersporten goed te doen. Natuurlijk is het leuk om met uw teammaatje samen af te dalen of hierover afspraken te maken. Of wellicht ontmoet u in de lift andere deelnemers waarmee u een rondje gaat skiën of snowboarden. Onze vrijwilligers zijn de hele nacht in touw om de deelnemers te turven die met de lift naar boven gaan.
Het team dat de meeste afdalingen maakt, wint een prijs. Doet u als individu mee en wilt u hierop kans maken, vorm dan een team met een andere individuele deelnemer. Vraag hiervoor even rond tijdens de openingsceremonie of geef dit ter plaatse even aan ons door, dan zoeken we een teammaatje erbij. Deelnemen in teams is aan te raden omdat het gezelliger en leuker is, maar u kunt dus ook gewoon als individu meedoen.
De pistemanager van SnowWorld heeft aangegeven dat we 's nachts niet de gehele breedte van de piste kunnen gebruiken, omdat een deel van de piste zal moeten 'aanharden'. Welk gedeelte dit is kunnen we niet op voorhand zeggen, maar dat zien we te zijner tijd.
Slapen en de nacht overleven
Wilt u tijdens deze nacht een uurtje slaap pakken of even liggen? U dient dan zelf een slaapmatje en slaapzak/dekentje mee te nemen. Na 01:00 sluit de SnowWorld horeca en is er voldoende ruimte om ergens neer te strijken. Echte bikkels slapen op een matje. In het hotel van SnowWorld Landgraaf zijn helaas geen mogelijkheden om te overnachten. U (of uw aanhang) kunt uitwijken naar andere hotels in de omgeving Landgraaf/Heerlen. Raadpleeg hiervoor bijvoorbeeld http://www.hotels.nl/nl/landgraaf/ .
's Nachts wintersporten is een inspannende gelegenheid, neem daarom voldoende te eten en te drinken mee. We bieden ter plaatse het een en ander aan, o.a. energierepen en energiedrankjes, maar het meenemen van eigen voeding is altijd aan te raden. Vergeet ook andere dingen zoals een muziekje of een boek niet.
Vier uur: Cup-a-Soup
Vier uur Cup-a-Soup! Dat zouden meer mensen moeten doen. Om vier uur (nieuwe tijd) kan uw lichaam best een oppepper gebruiken. In samenwerking met Unox hebben wij daarom genoeg Cup-a-Soup beschikbaar voor alle bikkels die meedoen aan 'Het is de hoogste wintertijd'. Om vier uur (nieuwe tijd) in de Swiss Friends bar.
Vragen en overige zaken
Mocht u vragen hebben die in dit bericht niet aan bod zijn gekomen en die niet ter plaatse geregeld kunnen worden, neem dan contact met ons op (bij voorkeur per e-mail): hoogstewintertijd@wintersport.nl.
Met vriendelijke groet,
Lennart van der Male
Nederlandse Ski Vereniging
'Het is de hoogste wintertijd' is een samenwerking van de Nederlandse Ski Vereniging, de Johan Cruyff Foundation en SnowWorld Landgraaf.

Ik wil een aantal kleine sponsoren ook bedanken voor hun bijdrage.

25 oktober 2011 15:10 | Door: Imatech Hellevoetslu We hebben vandaag nog Euro 100 gestort op 9096542 als bijdrgae voor de komende periode. Groetjes, Trudi Imatech

molenaar.ruesink 2017-05-09 13:22:07

27 oktober 2011 11:59 | Door: Tomas Hey Jannick, We gaan het lekker zwaar krijgen :p Ik kom rond de middag naar Cothen, kan dan als de winkel open is het materiaal ophalen. We moeten nog wel even kortsluiten hoelaat we dan vanuit Cothen naar Landgraaf gaan. Zou rond half 5 moeten zijn als we om 7 uur in Landgraaf willen zijn. En we moeten wel even op de foto natuurlijk! :D Ik heb er wel erg veel zin in! Groetjes Tomas en tot zaterdag!

molenaar.ruesink 2017-05-09 13:22:20

29 oktober 2011 12:29 | Door: Christina Jannick heel veel kracht en sterkte toegewenst op deze barre tocht,en ons petje af voor alles dat jij en je makkers doen voor alle gehandicapten in de para omympics. We hopen dat je hiermee heel veel zal bereiken,want je bent echt een TOPPER EERSTE KLAS. heel veel liefs en groetjes aan je moeder.