Laatste dag Classic

Samstag 30.Juli
Een beetje onrustig geslapen behalve dat het erg warm was had ik nog steeds de griebels. Gisteravond voelde ik iets op mijn rug dacht eerst een mug of zo even later voelde ik het echt lopen. Dus licht aan en er liep inderdaad een of ander voor mij eng beestje. Jan gevraagd het te verwijderen en die slaat met zijn hand en zegt weg. Nou nee geen lijk te zien en ik ga echt mijn bed niet in zonder een lijk gezien te hebben. Dus overal tussen kijken en ja hoor daar liep het weer, deze keer werd het wel gemept. Ik blijf dan onrust houden , waar eentje is kunnen er ook twee zijn.
De gasten waren gisteravond goed aangekomen al hadden ze er erg lang over gedaan. Ze hadden ons gebeld om te vragen naar de Wificode en ergens dacht ik dat moet ik weten maar kon het me totaal niet herinneren. Later hoorde ik het van Annemarieke dus opgelost.
Voor 9 uur was Dominik er al want ja met die Ennstal Classic kon je vandaag alleen de afrit naar Gröbming bij de PV gebruiken dus ze was op tijd weg gegaan. Theresa was er al. Dan met zijn vieren gaan wandelen naar het centrum waar Jan een T shirt had gezien in de Ennstal Classic shop die hij leuk vond. Er is elk jaar een andere maar deze is van 2012 maar Jan vond de kleur mooi en de prijs was maar 6 Euro. Normaal kosten ze tussen de 25 en 35 Euro. Hij was gisteren al geweest maar toen waren ze al dicht. Hadden ze ook nog mt 116 dus Theresa kreeg er ook een als jurkje en dan kan ik Dominik niet zonder laten gaan dus ook hij mocht een T shirt. En blij dat ze waren. In het centrum overal de autos bekijken die overal langs de weg staan opgesteld voordat ze de laatste race aangaan in het centrum. Het was ongelooflijk heet, volle zon en geen enkel wolkje. Dan zijn we bij de RK kerk aan het parcours gaan staan aan onze kant konden we weg gaan wanneer we wilden. Er stond een bankje dus we konden zitten en een reclame bord die door Theresa als huisje in de schaduw werd gebruikt en Dominik paste er ook onder. Ze had in haar rugzak boekjes dus ze waren wel bezig. Maar uiteindelijk werd het ons veel te heet en we kregen honger. Terug gaan wandelen, eten gemaakt en gegeten en de rest van de Classic met de livestream gekeken. Maar toch wel blij dat het hele circus nu afgelopen is.
Daarna nog een poos in de tuin, Theresa en Dominik in het bad. Ingrid lekker ijs voor ons allemaal gemaakt. Dan met Dominik naar boven had een slaapje nodig.
De helft van het weekend zit er alweer op.
Dominik werd gehaald en buiten kwam Theresa brullend voorbij met Papa en Mama . Ze was met haar fiets onderweg met hen en luisterde niet en is schijnbaar heel hard gevallen en uiteraard geestelijk nog meer zeer als je ook nog op je donder krijgt omdat je niet luisterd en daardoor gevaarlijk was. Uiteindelijk mocht ze naar boven naar Opa want die is de enige die haar dan nog kan troosten. Ze zit nu in ons bed kinder tv te kijken.
Jan is even naar het huis van Annemarieke omdat de gasten gereedschap nodig hebben en wij alles achter slot en grendel daar hebben. Dat zijn ze niet gewend maar ja nu wordt er professioneel verhuurd en komen er steeds andere gasten. Wij hebben een plaats nodig waar we alles opbergen wat wij nodig hebben en de gasten niet . Schoonmaakspullen , wc papier, de vuile dekbeddden de nieuwe dekbedden enz. En we hebben 1 kast boven waar het beddengoed en schone handdoeken enz in opgeborgen is. Jan gaat dan ook maar gelijk de auto tanken.
Ik dacht altijd dat vliegen niet van tocht houden, althans dat werd me vroeger altijd verteld. Maar de vliegen hier laten zich niet door tocht beletten wat een rotbeesten.
Na muggen en enge beesten in mijn bed.

Tnx!!! Zie jullie volgende week even voor een kop koffie (of zo)