April mit seinen Launen,

Im April mit seinen Launen,
kann man über manches staunen;
Regenguß und Sonnenschein,
auch der Schnee gesellt sich drein.

Koude morgen en het was helemaal wit en het sneeuwde nog steeds. Gelukkig om 9 uur was het grotendeels weg bij 7 graden. De sneeuwbuien kwamen de hele dag door, tussendoor de zon en werd het 13 graden en tijdens zo´n bui koelde het weer af naar 7. Soms complete sneeuwstorm zo hard waaide het.
Het was poetsochtend en eten gekookt, ook gelijk het een voor morgen voor bereid. Vandaag waren het de bietjes, aardappeltjes en uitgebakken spek, morgen eten we zoete aardappelsoep.
Na het eten kwam Theresa voorbij maar die even later weer met Ingrid naar beneden. Nadat we toch wel erg hard om haar moesten lachen. Ze heeft 2 tasjes en daar titten een haarborstel, een spiegel, een lippenbalsem en wat buitenlandse muntjes en haardingetjes in. Ze had ons al een schoonheidsbehandeling gegeven. Ze had bloemen en een auto voor Opa gekocht. En dan deed ze Spieglein Spieglein an der Wand wer is die schönste in ganzen Land .
En dan riep ze iets wat klonk als schnitje dus we lagen in een deuk.
Jan vanmorgen even ze niet dood verklaring gedaan op het gemeentehuis. Dan de Gisverklaring weer ingevuld. Ik kreeg afgelopen vrijdag weer de verkeerde papieren van het UWV. Dat is de 3e keer du maar weer bellen en dan zegt die dame als ik vraag om een internationale verklaring die geven we niet. Dus ik zeg haar dan stuur dan maar de Oostenrijkse verklaring van dt ik ben gekeurd in Graz. Zegt ze die moet je zelf daar aanvragen. Maar nee, ik ben niet de opdrachtgever dat was het UWV en die heeft de papieren. Dus hangt ze doodleuk op. Ik ben het zo spuugzat om elke keer maar weer als een stuk vuil behandeld te worden door de instanties in Nederland.
Ik ben nu 5 maanden bezig om die verklaring te krijgen en baal echt stevig. Het is nu de 2e keer dat ik dat wijf tref en ze gewoon ophangt.
Klacht bij het UWV ingediend en de Onbudsman aangeschreven.
Net nog een keer gebeld andere dame die ook zei dat ze alleen papieren in het Nederlands afgeven, maar een emailadres gekregen waar ik een verzoek kan doen. Dus dat ga ik nu proberen.
Dus dat ook maar gelijk gedaan.
De post bracht nu de goede armatuur voor de badkamer wasbak dus ook weer blij daarmee. Jannick stuurde een berichtje dat er deze week iemand komt kijken naar de problemen in de badkamer.
Zo nog even aan de wandel boodschapjes doen en de post naar het postkantoor.

Dat was kouddddddd de wind vol in mijn gezicht op de terugweg en ijzig. Was blij dat ik weer thuis was.

Vond nog een foto van Theresa op mijn camera