Traktorrennen

Oostenrijk, Gröbming-Winkl

Samstag 22 . August
Zo dat is even wat anders , het was al snel zonnig en blauwe lucht. Tegen de middag zaten we op het balkon al met 30 graden.
Na het middageten besloten we naar Winkl te gaan lopen want daar was het Feuerwehrzeltfest. We wilden graag de Traktorrennen zien. Wat een verschil met vorig jaar voor wie de fotos van toen kan herinneren , we verzopen in de regen en het was berekoud.
Nu was het duidelijk ook veel drukker en feestelijker. We hadden Theresa opgehaald want we dachten dat ze het wel leuk zou vinden. Papa was verkeerregelen met de brandweer Gröbming voor de Kammrennen, een ralley met zeer oude autos. Mama had veel in huis te doen (Oma eigenlijk ook) Dus met Theresa in de kinderwagen naar Gröbming Winkl gelopen en dat is nog zwaar ook want het is de hele weg vals plat. Dan eerst de Traktoren bekeken en dan het begin van de Rennen, ze moesten eerst een parkoers afleggen met iemand in een ….....................dan snel een glas volmelken uit een houten koe en dan mochten ze de Traktor sarten en op weg. Onderweg moeten ze ook allerlei opdrachten doen. Ook was er een Bagger Geschicklichkeits-bewerb.
Er was een hele hoge Rutsche en uiteraard wilde Theresa erin, dat is best moeilijk want er mag geen volwassene mee. Nou ze was zo boven maar dan was het toch wel erg eng en kwam ze niet naar beneden. Ook niet op aanmoedigingen van mij beneden. Dan kwam er een meisje die naast haar ging zitten en toen kwamen ze samen naar beneden. Ik bedankte het meisje en ze zei dat het niet erg was want ze kende Theresa en haar Papa Jannick van de Feuerwehr Gröbming. Dan is Theresa heel veel keren samen met Julia zo als het meisje heet naar beneden gekomen en bij het naar boven gaan bleef Julia achter haar. Wat voor mij wel een fijn gevoel was. Later suisde Theresa dus ook gewoon alleen naar beneden. Dan gingen we de rennen bekijken en ploep zat ze weer bij Julia, die 2 zijn echt vriendinnen.
Julia is een erg lief meisje en erg zorgzaam schat haar toch niet ouder dan 10 jaar maar ik kan me vergissen. Dan zijn we nog even een Radler gaan halen en terug gaan wandelen. Dat laatste viel niet in de smaak bij Theresa maar eenmaal onderweg is het weer goed. We hebben een pad genomen die hoger paralel aan de weg loopt en we konden een groot deel van de Strecke zien en we zagen helemaal in de verte bij een boerderij dat ze iets moesten doen en aan de andere kant van de weg een stukje hoger was ook een boerderij waar ze iets moesten doen. En we konden al die Traktoren naar beneden zien komen. Sommige gingen echt heel hard. Maar ja er zijn erbij waar ze met zijn tweeen op zitten en er zijn er waar ze met 6 volwassenen op zaten van die jonge gasten uiteraard in Lederhose met hoed ,1 achter het stuur aan weerskanten 1 op het stoeltje en een bakje erachter waar 3 meisjes in Dirdl op staan, lachen. Puur volksvermaak.Het feest duurt nog wel even, straks ook Maibaum schneiden en vanavond Zeltfest met muziek.
We hebben heerlijk gewandeld en genoten van het super mooie weer , we hopen dat er wat over blijft voor komende zaterdag zoals het er nu uitziet mooi weer tot dinsdag een dag slecht weer en dan weer mooi weer. Nou daar teken ik voor. Nog maar een weekje te gaan wordt wel erg spannend nu.
Thuisgekomen was mama rondom de ramen in het trappenhuis het verfwerk aan het herstellen, Jan had al op de plek van de oude radiator geverfd. Begint door die kleine dingen weer toonbaar te worden.

Morgen staan er op de zondag 23 de rest van de fotos, ik kan maar 18 per stukje plaatsen.
De foto`s kan je groot zien als je er op klikt.

deze site is veel beter en de foto's ook hopen dat het zo blijft