Ostersamstag met sneeuwstorm

Oostenrijk, Weißenbach bei Liezen

Vanmorgen om half 8 wakker en gelijk opgestaan. Gaan douchen en toen ik klaar was Jan wakker gemaakt om te gaan douchen. Aangekleed en de tafel dekken. Om half 9 beneden gaan kijken en ja die zaten met zijn allen in bed en tv kijken. Gevraagd of ze wilden ontbijten en dan kwamen ze boven. Jannick heeft brood van Resch en fresh of zo iets en dan een bakoventje erbij dus die begon met de broodjes bakken. We hadden een wat luxer ontbijt en al een soort paasontbijt. De paashagelslag viel in goede aarde en ook Sabrina kreeg het op haar bordje. Ze maakt nu in gebaren taal het woord geel en ze begon de gele hagelslagjes te benoemen- Ze kent ook het ja en nee gebaar . Wij leren zo mee.
We hadden besloten dat de kinderen vandaag hun paascadeau bij ons zouden krijgen want dan hebben ze een dag om te spelen want morgen gaan ze na het middageten naar huis. Dan krijgen ze morgen bij Jannick en Meli. De kinderen zijn vanochtend bij ons gebleven en Jannick en Meli zijn inkopen doen. Morgenmiddag gaan we hotpotten, we wilden eigenlijk BBQ maar we hebben nu sneeuwstorm echt harde wind en behoorlijke sneeuwbuien. Het blijft op dit moment niet liggen . Het zou sneeuwen boven de 1500m dus dat is al anders dus dat het morgen beter zou zijn daar durven we niet op te vertrouwen. Theresa zit nu in de keuken te spelen en Sabrina in de huiskamer. Dan gingen ze beide met hun nieuwe kleurboek (Sabrina) en knutselboek /scratchen Theresa aan de kleine tafel aan de gang, Ik dacht ik ga niet koken maar ik had een soort Röstidippers en nog veel kleine snackjes. Dus een grote schaal met alle verschillende dingen en dipsausjes voor de dippers en ook nog gevulde eieren gemaakt. Dan kwamen Meli en Jannick ook boven en na de snacks had ik nog paashaasijsjes. Jannick en Meli gingen weer en ik ging met Theresa de eierdopjes verven en Sabrina was nog in haar kleurboek bezig. Ondertussen de bedden afgehaald, 2 wassen gedaan en in de droger , vaatwasser gevuld en aangezet. Meli was buiten ook de cadeautjes van hen gaan verstoppen en dan mochten Theresa en Sabrina gaan zoeken. Was wel lachen want onder het eten zei Meli ineens kom nou kijk nou dus Theresa aangerend en tja net te laat de paashaas was al weer weg. Theresa geloofd heilig in de paashaas, Nu zijn ze zich aan het klaarmaken want ze gaan naar Weissenbach naar de Familie van Meli. De kinderen genieten van alles
Wij hebben nu even rust was een leuke dag. Het is nog steeds koud en nog steeds harde wind en sneeuwval.

Samen hele prettige Paasdagen gewenst, dikke knufs voor de kinderen, groetjes XXX Ruud en Christina