de 1. Mai zonder feesten

Vanmorgen om 8 uur wakker , vandaag geen muziekaubade die ons wakker gemaakt heeft. Geen koningsdag voor ons .
Maar opnieuw in tegenstelling tot de voorspellingen mooi en zonnig weer en pas eind van de middag trok het dicht. Jannick die vannacht nachtdienst had bij het RK zei dat het vannacht bar en boos slecht weer was. Met heel veel regen. Niks van gemerkt gewoon overal doorheen geslapen. Al snel vanmorgen de deur open en eerst een koffie bij Ingrid gaan halen. Dat om afkick verschijnselen tegen te gaan. Ik heb de afgelopen 2 dagen gigantisch last van allergien, elke morgen is alles geel buiten de balkon bodem de meubels en wat dan ook. Ik maak het elke keer zo veel mogelijk schoon. Maar in de lucht is het. Dan samen met Jan aan het balkon gaan werken. Omdat het eethoekje verschoven was kon ik daar de achterkant van verven. Ook de muur waar het normaal tegen aan staat, die was cementgrauw omdat ze daar de grote ramen vervangen hadden voor kleinere en dus niet gestuct. Nu net als de rest wit. Staat gelijk een stuk beter. Dan hebben we de binnenkant van het balkon bekleed met plastik zelfs het onderste randje daar zijn we tot 16 uur aan bezig geweest. Wel tussen door op het balkon gegeten van de grilplaat. Putengrillies en hamburger, daarbij aardappelsalade en koolsalade. Omdat het een feestdag is hadden we er een Radler bij. Ik ben helemaal blij met mijn balkon en het is nog niet eens klaar. Jan heeft flink zijn best gedaan want de elektrische tacker kreeg geen nieten in het hout. Dus heeft hij het helemaal met een handtacker gedaan.
Ik heb al een week last van een branderig gevoel in schouder en nek en nu kreeg ik een soort bulten die erg pijn doen en licht jeuken. Ik heb nog nooit zo iets gehad en het lijkt erop dat het gordelroos is. Hoe ik daar nou aan kom? Ik heb 2 x in mijn leven waterpokken gehad 1x als kind en 1x als volwassene met ernstige gevolgen omdat mijn aangezichtzenuw betroffen was, een deel van mijn doofheid en slechte zien is daardoor gekomen. Met al die vrije dagen nu is het niet eenvoudig om een arts te vinden en mijn huisarts is er pas dinsdag weer. Het doet echt veel pijn en het voelt alsof ik ernstig verbrand ben maar je ziet verder niets op de plekken na. De kinderen hebben ook 2 maanden geen contact gehad met andere kinderen en wij ook niet.
Vanaf vandaag mogen we weer vrij naar buiten er mogen weer bepaalde sporten gedaan worden en de winkels gaan morgen open. Er mag weer bezoek bij de bejaarden en verpleeghuizen maar wel allemaal met gezond verstand. De kinderen mogen weer in de speeltuinen maar dat valt niet mee om ze geen contact te laten maken en afstand te houden. Er is nog steeds mondschutzplicht in alle winkels en waar je naar binnen moet of gaat. Kappers en nagelstudios mogen weer open uiteraard allemaal met bepaalde regels.

Zo klaar om de avond te beginnen.