Faschingsdienstag

Vanmorgen wakker geworden (de sneeuwschuiver kwam weer voorbij) en dus vannacht geen skien heren combinatie gekeken. Maar oh wat een vreugde ook al was Marcel Hirscher geen favoriet op de combinatie hij heeft wel het Olympische goud. Ik ben zo grote fan van hem en niet alleen ik denk ik dan maar. Het was wel zoeken om ergens iets te vinden waar ik nog iets kon zien van de race. Het is zo commercieel gebeuren geworden dat je alleen bij bepaalde zenders nog iets kan zien en zeker als je in de nacht er niet voor op staat. Ik heb nu wel Hola op de pc en kan bv het schaatsen ook eindelijk bekijken op de live stream van de NOS.
Maar eerst opgestaan vandaag en ook Jan eruit gerukt want er stond een Katerfrühstück bij de Spar op het programma. Dus Ingrid bracht eerst Theresa naar de Kindergarten en om 9 uur gingen wij op pad, Ingrid met Sabrina en ikke en Jan. We werden gelijk binnen ontvangen met Gulashsuppe en een Semmel, later ook nog Marillenkrapfen en uiteraard was er drank. Ik heb het maar mild gehouden met een Radler en ook Ingrid ging overstag voor een Radler. Lumumba kwam ook voorbij met hun treintje en het prinsenpaar. Dan heb ik nog snel mijn opgegeten Heringschmaus aangevuld en dan op weg naar de Hauptplatz. Waar we een plekje in het zonnetje vonden om de Kinderfaschingsumzug te kijken. Theresa liep daarin mee met de Kindergarten, meer dan 100 Pinquine liepen ermee van de Kiga. Kinderen werden ook voorzien van snoepjes en Krapfen. Wel heel leuk dat alle scholen binnen Gröbming dit doen. Tegen het einde ging het weer sneeuwen en nadat de zon weg was ook snel koud, Het was ook iets onder 0 graden. We hebben gelijk Theresa bij de Kiga afgehaald en naar huis .Waar ik met de NOS live stream nog van het schaatsen en de shorttrack kon genieten. Wat een medailleregen.
Bedacht ik me ineens dat ik de Krankschreibung van Jan vanmorgen bij de huisarts had besteld en die moest ik voor 12 uur afgehaald hebben. Dus Ingrid is snel met de auto met Jan samen gegaan en ik Sabrina beneden eten geven. Dan komt Jan terug en had de receptioniste vanalles aan hem gevraagd en werd boos toen hij het niet kon beantwoorden. Nee daarom had ik het vanmorgen besteld , mensen na een Schlaganfall hebben nou eenmaal vaak Gedächtnisverlust . Dat had ze ook allemaal terug kunnen kijken in de computer wanneer Jan Krank geschreven is. Maar toen ik er om vroeg enige tijd geleden zei ze heeft hij niet nodig. Maar de werkgever wil het wel hebben want ze had gewoon aagenomen dat Jan met pensioen is en ja dat is hij maar hij werkte ook nog . Dat had ik wel gezegd. Maar soms zijn ze hier zoooooooooooooooooooooooo moeilijk.
Dan toch ook echt eten maken een soort kruising tussen petjil en gado gado. Verschillende groentes met pindasaus en kroepoek kruimels, wat zuur en satevlees. Jan zocht nog wel naar de rijst maar die hadden we vandaag niet. Maar later wel een heerlijk stuk Eierlikortorte als toetje bij de koffie.
Theresa kwam boven en wil tv kijken dus haar maar naar de slaapkamer gestuurd om te kijken anders moet ik meekijken. Weer een geslaagde dag om en de Fasching zit er op de Heringschmaus na ook op voor ons. Het 5e seizoen is voorbij.
Een filmpje waar ook Theresa in loopt kan je kijken op