Bezoekje aan de winter

Oostenrijk, Obertauern

Vanmorgen werd ik om 9 uur wakker en de rest sliep nog die werden pas ergens tegen 10 wakker. Ik had ondertussen de croissantjes in de oven .
Theresa vermaakte zich nog steeds in haar pyama. Omdat we zo laat ontbeten hadden werd het een knoflooksoepje tussen de middag. Omdat de zon was gaan schijnen waren we een stukje gaan wandelen. Bij ons is de sneeuw weg en de grens ligt een stuk hoger. Na het wandelen besloten we om met de auto naar Obertauern te gaan om echt sneeuw te zien. Nou dat was prachtig zo veel sneeuw en er waren veel tour skiers onderweg. De liften zijn nog dicht en het is een slapende stad niets is open. Er waren best nog meer mensen op het idee gekomen om daar te gaan kijken. We zijn uit de auto gegaan en nou dat was kouddddddddddddd het vroor daar nog aardig. Bij ons was het in de nacht minus 4 en tot 10 uur nog minus 2 maar dan toch plus. Ook veel ijs op de straten en veel ijspegels . Maar sprookjes wonderland. Dan terug de auto in en Theresa vroeg Oma thuis chocolademelk? Ja dat is een goed idee en ik had zelfs nog een pakje met slagroom en van de laatste appels een Strüdel gemaakt . De chocolade hebben we op. de kachel brand, de strüdel in de oven . Theresa zit nu met een videoband uit het jaar 0 te genieten van haar chocolade.
Nog even met Ingrid gesproken die met Sabrina op de kamer was. Wij kunnen nog even ontsnappen en onze kop vrij maken maar dat kan zij niet.
Het is bij ons al helemaal donker .
Na de chocolade ga ik Theresa douchen want ze gaat er vandaag vroeg in morgen weer naar school. Hopelijk is haar pyama dan ook droog want die had ik in de was gestopt maar die zit nu nog in de droger.