Lang leve de nieuwe week

Ik was al wakker voordat Jannick om even na 6 mij wakker kwam maken. Hij vroeg kunnen de kinderen gelijk boven komen want ze zijn al wakker. Dus onze dag en nieuwe week begon. Jannick begon vandaag vroeger omdat ze zoveel werk hebben een uur vroeger. Meli komt pas later thuis uit de nachtdienst.
Ik voel mij vandaag voor het eerst sinds weken weer goed.
De dames ontbijt gegeven en Jan is met Theresa meegelopen. Daarna is hij met de auto met Sabrina naar de Kiga gegaan. Dan was het tijd dat ik even het ochtendnieuws kon kijken en dan douchen en aankleden. Allerlei kleinkraam gedaan en gekookt voor tussen de middag. Spaggetti Carbonara.
Nu bijna 10 uur en tijd om aan de koffie te gaan. En zie daar gaan de alarmen. Niet voor iedereen een goed begin van de week. Het is prachtig mooi en zonnig weer en het wordt vast warm. Sabrina was vanmorgen weer helemaal fit dus die ging ook zingend de deur uit met Opa.
Ingrid haalt haar af van de Kiga en Theresa komt om half 2 uit en dan naar ons . Ze gaat vanmiddag naar de Jugendschütz met Meli en Jannick. Daarna zet Jannick haar thuis af.
Ik heb samen met Jan een deel van de keukenkastjes schoongemaakt. De najaarspoets. Na een deel gedaan te hebben morgen weer een dag. Ik denk de helft gedaan.
Ik heb dan ook altijd weer meer plaats in de kasten. Gewoon alles sorteren en inruimen.Na de keukenombouw is er veel gewoon blijven liggen. We vinden ook altijd wel ergens waar het verbouwstof nog te vinden is. We hebben een plafondlamp waar Jan een half uur mee bezig was om het eraf en tussenuit te krijgen. We willen daar eigenlijk een andere lamp maar nog geen gevonden. Het moet veel licht geven dus ik denk dat het een platte Lumenlamp word. Dit is ook de enige lamp waar geen spaarlampen inzitten .
het is nu 12 uur heel even zitten en dan gaan Jan en ik eten. Theresa krijgt haar eten dan als ze thuiskomt en dan mag ze het bij ons in de huiskamer eten.
Jan is Theresa om half 2 gaan ophalen . Dan heeft ze lekker gegeten en ging ze naar meli beneden die was opgestaan.
Jan en ik besloten een stukje te gaan wandelen. De eerste stop was eerst even bij ons naar boven lopen en kijken hoe het met de bouw staat. Een poosje met de buurvrouw die daar woont gekletst. We zien elkaar eigenlijk nooit want ik loop van huis naar de brug en nooit het doodlopende stukje naar boven . Zij gaan via hun eigen brug over de Bach. Een gezellig mensje en ze zei tegen Jan je bent nog een jonkie. Zij is 93 jaar. Dan terug en naar de Stoderstrasse en dan richting Winkl. Konden we de bouw bij ons aan de Stoderstrasse bewonderen dan een aantal nieuwe huizen overal tussen en bij het huttendorp ook 2 nieuwbouw huizen. Ze bouwen alles vol. Het was behoorlijk warm maar een lekker loopje.
Om kwart over 4 kwam Theresa gedag zeggen want ze gingen naar Liezen. Daarna komt ze niet meer hier terug.
Zo is de eerste dag van de week weer voorbij.