Deprimerende uitslag

Mittwoch 27.September
Vanmorgen weer eens normale tijd eruit en dat niet omdat het mooi weer is want er is dikke mist.
Later gelukkig opgeklaard en droog met zon. De wind bleef en die was koud.
Jannick was vandaag nog ziek thuis maar wil morgen toch weer gaan werken: Vanmiddag kregen ze bezoek van een maatschappelijkwerkster speciaal om ouders te helpen met aanvragen en andere praktische zaken die je nodig hebt bij een gehandicapt kind. Dat wordt vanuit het zeiekenhuis Leoben aangeboden en daar hebben ze veel aan.
Met een gehandicapten status kunnen ze onbeperkt fysio voor Sabrina krijgen al blijft het probleem dat je maar iemand moet vinden die die speciale kinderfysio doet en dan bij de Krankenkasse is aangesloten want die ze nu hebben is dat dus niet. Kost dus veel geld. En zo zijn er allerlei dingen mogelijk maar je moet wel weten hoe wat en waar.
Jan ging werken en ik naar de huisarts gewandeld. Dan blijken mijn bloedtesten voor de vakantie en uit het ziekenhuis vooral de cholesterine veel slechter te zijn. Ik heb dagenlang honger geleden lang heel weinig gegeten en wat ik kreeg was zeker niet iets dat de cholesterine verhoogd. Het ergste bij mij blijven de Triglyceride die altijd al te hoog zijn. Maar doordat ik nauwelijks vet eet is opnieuw mijn vitamine D te laag . Ik moet allerlei olieen in mijn eten doen en ik word er eigenlijk wel kriegel van.Ik heb de afgelopen maanden geen kaas gegeten, worst eet ik nauwelijks. Ik eet weinig vlees en vet snij ik eraf. Gebruik alleen plantaardige olie dus als iemand mij kan vertellen hoe ik dit oplos graag. Ik heb het gevoel hoe minder vet hoe hoger mijn cholesterine. De huisarts zei in principe hetzelfde dieet als bij diabetes. Ik ben tot op heden 12 kg afgevallen. En de waarden worden alleen maar slechter. Dus zeer frustrerend.
Dan haal ik de flesjes met olie bij de apotheek en ik vraag ook Leinsamen öl en ze vraagt waarvoor en ik zeg dat druppel ik in mijn eten. Kijk ik thuis wat erop staat is het niet om in te nemen. Morgen maar weer terug.
Ik eet alleen volkoren producten, gebruik geen suiker, eet zetmeel beperkt, geen vet of magere producten, bijna elke dag verse groente en/of fruit. Drink water en bij geen fruit een glas vruchtensap. Verder gemiddeld 3 koffie met gewone/magere melk.
Zoals vandaag
ontbijt havervlokken met melk
middag spercibonen vers, gekookte aardappel en een kleine gehaktbal
avond 2 volkorencrackers met plakje salami en komkommer met sausje van magere yoghurt met knoflook om in de avond wat te snacken.
2 liter water en 3 kopjes koffie
Verder heb ik een vraag wie heeft goede ervaringen met een airfryer of een multikoker bv de Multi Cooker DeLonghi FH 1396 Extra Chef Plus waar je ook frieten in kan maken. Ze verbeteren steeds maar kosten wel wat dus ik wil graag weten of er ook goede ervaringen zijn tot nu toe alleen slechte gehoord.

Wij vinden de airfryer klasse. Ik weet niet of bij jullie wortelpeterselie te koop is maar dat kun je gebruiken ipv aardappels bevat bijna geen koolhydraten en dat is goed voor je cholesterol en je diabetes. Ipv aardappels kun je ook puree maken van bloemkool en ipv pasta kan je ook courgette gebruiken. Wij frituren de wortelpeterselie in de airfryer. Wij eten koolhydraat arm en dat is super goed om af te vallen en ook om je bloedsuiker omlaag te krijgen.

Els Molenaar 2017-09-27 20:54:29

Omega 3 heb je nodig om vit. D op te kunnen nemen dus veel vis zoals zalm, haring en makreel. Alternatief is visolie capsules

marjanne 2017-09-28 00:11:38

Nicolette, wat Els hierboven al zegt klopt. Had jij mijn boekje niet al eens geleend? (Grip op Koolhydraten) Veel meer vet eten. Griekse yoghurt, roomboter, vette vis, lekker vlees met randjes, eieren, kaas. Probeer worst en bewerkte spullen te vermijden, daar zit bijna altijd verborgen suikers en zetmelen in. Geen of heel beperkt koolhydraten zoals aardappelen, brood, pasta en crackers. Als je wilt neem ik het boekje met de kerst voor je mee en kun je het lezen. XXX