Misschien andere woning

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag
Jannick is weer heel vroeg gaan trainen rolskien 25 km duur en daarna 45 minuten dubbelstokken (kracht). Daarna is hij komen douchen en omkleden en is hij naar zijn stage gegaan. Hij heeft van 11 tot 19 uur dienst op de ambulance.
Het is weer super warm en boven de 30 graden.
Jan is vanmiddag gaan werken op het bezirk.
We hebben waarschijnlijk een andere woning gevonden. Ik kwam gisteren Hilde Potchak tegen en die zei dat haar ouderlijk huis voor de verhuur vrij komt. Haar broer beheert het. Ze hebben het een jaar of 10 geleden omgebouwd tot vakantie appartementen maar die gaat hij nu gewoon verhuren. In 1 appartement woont zijn dochter en er zijn er nog meer maar volgens Hilde moet ik over 10 dagen komen kijken want het mooiste vrije appartement is nu nog door vakantiegangers gehuurd. Het is op Vorberg in Ramsau, waar we eigenlijk het liefste zouden wonen en 300 meter vanaf waar Hilde woont. Ik weet nog niet precies welke boerderij het is. Je komt hier eigenlijk alleen aan een woning als je insite informatie via via krijgt. Je moet wel bij het dorp horen dus. Mensen willen ook het liefst iemand die ze kennen. Het scheelt voor alle partijen ook veel makelaarskosten, die heb je hier ook als je huurt.
Ik zit dan niet meer op loopafstand van de winkels maar dat heb ik er wel voor over.
We konden nu ook een woning in Karlswirt huren in het gebouw waar Jannick woont, maar het gebouw staat sinds kort te koop en ik weet niet of ze je eruit kunnen zetten als de boel wordt gekocht. Ook is het vrij duur. Het is ook niet zo de omgeving waar we heen zouden willen.