Weer erg mooi en zonnig

Donnerstag 18.Februar
Een super zonnige dag en 15 graden.
Na gestoft te hebben en Jan stofzuigen maar weer verder met mijn protest tegen het feit dat Jannick op zijn 18e ongevraagd bij ons verzekerd was terwijl de Nederlandse wet zegt vanaf 18 ben je volwassen, zelfstandig, eigen geldzaken enz. Dan als je een aanvraag invult voor een eigen verzekering dan vraagt het als eerste inkomen uit Nederland en als je dan nee invult krijg je te zien u kunt zich niet verzekeren.
Stel dat hij dat wel had gekund dan had hij ook zorgtoeslag kunnen aanvragen.
Ik vind het eigenlijk een enorme onbeschoftheid dat ze mij 3 jaar lang hebben laten betalen voor Jannick .Ik wil dus mijn geld terug en Jannick moet zien dat hij zichzelf hier voor die tijd verzekerd krijgt. Dat is of gratis of een goedkope verzekering .
Nu al weer tijd om het middageten te gaan maken en de zaak weer even naast me neer te leggen . Het protest is al weg met al de aanhangsels die ik in Nederland en in Oostenrijk over verzekeren heb gevonden. Ik heb nu al recht op in ieder geval 9 maanden geld terug want die was Jannick door werk hier verzekerd. Ik blijf vechten al al komt het me soms de strot uit.
Jannick stuurde mij een foto van zijn collega Julia en het onerschrift kijk wie ze getroffen heeft? Staat ze samen met Malcolm op de foto, ze was in Nederland en had contact met Malcolm opgenomen (ze kent hem van de trouwerij) Grappig
En fotos van de sneeuw in Hamburg waar Jannick op de camping staat.
Jan heeft zijn paspoort gekrgen en je raad het al zonder de toevoeging echtgenoot van. De begeleidende brief dat hij een huwelijksverklaring had moeten aanvragen maar als hij die heeft kan hij een gratis nieuw paspoort krijgen. Dus mensen een trouwboekje is ook geld uit de zak kloppen want je hebt er niets aan .