Maria Himmelfahrt

Vanmorgen gingen Meli en Jannick werken. Theresa wilde met Jannick mee en Sabrina kwam bij ons. Wij gingen naar de Schwarzsee achter in de Kleinsölk. Vandaag is het Breitlahnalmfest en mag iedereen met een GB kenteken gratis over de tolweg. Het was super zonnig en warm. Sabrina kon haar Schienen niet aan want ze heeft blaren. Dus moest ze zo mee gaan lopen. We parkeerden bij de Breitlahnhütte (1104m) en vandaar lopen naar de Harmeralm. Egal ob am Brot oder zum Ausbacken in der Pfanne - die Butter ist aus unserem täglichen Gebrauch in der Küche nicht mehr wegzudenken. Doch es gibt nichts Herrlicheres als eine frische Butter direkt von der Alm. Anfang August durften wir Gundi und Albert Binder auf der Harmeralm am Schwarzensee einen Besuch abstatten und bei der Butterproduktion über die Schultern blicken. Zeitig in der Früh, um 7 Uhr, beginnt Sennerin Gundi mit der Butterproduktion. Vom Parkplatz bei der Breitlahnhütte im Naturpark Sölktäler ausgehend wandert man gut eine halbe Stunde auf einem Schotterweg entlang des Schwarzenbaches bis zur Harmeralm.
Dort angekommen durfte ich mich zunächst mit einem Butterbrot selber vom herrlichen Geschmack der frischgemachten Butter überzeugen. Neben der Butter werden auf der Harmeralm auch noch Steierkas und Krapfen traditionell hergestellt. Außerdem zählt die selbstgemachte Preiselbeer-Buttermilch bei den Gästen zu den beliebtesten Produkten, verrät mir Gundi. Unweit der Harmeralm befindet sich der Schwarzensee, der eingebettet von hohen und steilen Bergflanken auf etwa 1180 Metern Seehöhe liegt. Er ist einer der größten Bergseen in den Niederen Tauern, bei dem man mit einer gemächlichen Rundwanderung die unberührte Vielfalt der Natur erleben und genießen kann. Het is daar schitterend en ja met Sabrina moet je tijd nemen. Maar ze loopt het wel helemaal zelf. Daar zijn we wat gaan drinken en eten. Sabrina vond de konijnen geweldig en ging paardenbloemen plukken voor de konijnen. Vandaar weer terug gelopen naar de auto. Dan is ze wel echt heel moe. Het geluk terug is het langzaam aan naar beneden want heen is langzaam aan omhoog. Het waren volgens mijn telefoon 10.000 stappen. Gelukkig ook veel in de schaduw kunnen lopen.
We waren om 2 uur weer thuis en het is snikheet ruim boven de 30 graden.
Sabrina gaat nu een dvd kijken dat heeft ze wel verdiend. Ze was de hele middag verder zoet. Een avondboterham en dan later haar in bed gelegd. De dag zit er op.

Hele mooie omgeving aldaar, en super goed van Sabrina dat ze zelf alles heeft meegelopen, en dat met blaren op haar voeten, diep respect voor haar. Vroeger in dienst, gebruikten wij een zalf, genaamd , Pasta Lazar, , dat hielp supergoed tegen de blaren, het wordt in Nederland niet meer vekocht, maar misschien nog wel bij jullie, bij de apotheek daar. het is te proberen voor Sabrina.

Christina 2023-08-17 02:49:25

Zo heerlijk daar! Chapeau voor Sabrina dat ze het hele stuk zelf heeft gelopen