Voor veel geld geshopt

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag 1 oktober
Nadat Pe-Bi-Ni vertrokken zijn werd het heel erg mooi weer. Tot vandaag, het is nu wat wisselvallig, mist, regen,zon.
Nadat we zondag na het wandelen terug kwamen was het weer raak, we hadden geen warm water. Nazien van Jan en ja hoor de toevoerkranen waren dichtgedraaid. We weten gewoon al dat we alles moeten nalopen.
Maandag was het echt warm en zonnig en ze zouden komen om te asfalteren. Wij wachten en we dachten al dat ze niet meer zouden komen. Maar om 15 uur kwam het eerste materieel aangereden. Er volgde nog een hele rij. Jannick moest snel weg om te gaan trainen want zolang ze bezig waren konden we niet in en uit en hij is daarna naar zijn appartement gegaan.
Ik wilde naar de senioren sport maar dat schoot er bij in. Ik had de sportschool al gemist omdat Jannick de autosleutels had meegenomen naar school. Gelukkig was hij vroeg uit 12.15 en is hij komen lopen naar boven. Want we konden hem ook niet halen. En de bus ging pas om 13.30.
We hebben gisteren bij het wandelen wel gelachen want we zagen hoe en kudde schapen uitbrak. Eerst liepen ze midden op de weg , lekker het verkeer hinderen, daarna dachten ze kom laten we een terrasje pakken en liepen ze bij conditorei Walcher het terras op. We hadden geen idee wie we moesten bellen dus hadden we Jannick gebeld maar die wist het ook niet. Bij de conditorei wisten ze het wel en die hebben gebeld. Soms is landelijk wonen wel lachen. Maandag werden er met helicopters schapen naar beneden gebracht van de Dachstein, ik geloof wel 26 stuks die in de sneeuw terecht waren gekomen.
Vandaag wilde ik naar de sauna en wat sporten, ik heb erg rugpijn . Maar het zwembad in Schladming was dicht, ben ik maar gelijk mee terug gegaan want ik kan niet vol sporten nu.
Wat boodschappen gedaan en Jan heeft wat dingen bij de bouwmarkt gekocht omdat het kinderbedje stuk is. Hij had het op zijn kop beneden neergezet. Bij thuiskomst wilde hij het maken en ja hoor weg bedje, dekbedje ook weg maar de bodem staat er nog. Ook waren de fris opgeruimde dekbedden over de waslijn gehangen. Ze lagen net een week in de kast na het was avontuur. We hadden gisteren al naar Fred gebeld dat er nog asfalt wat ze eruit gehaald hebben aan de weg ligt want dat wilde Hansi niet doorgeven. Hebben we gelijk gevraagd of hij wilde doorgeven dat ze niet ongevraagd aan de kranen willen zitten. Nu vanavond maar weer bellen net zo lang tot iemand een sik krijgt.
Jannick slaapt sinds deze week weer in zijn appartement. De eerste keer had hij weer zooi gemaakt. Heeft hij de volgende dag opgeruimd en dus kan hij daar weer slapen maar als hij rotzooi maakt dan moet hij weer bij ons slapen. En geloof me dan heb ik het niet over een beetje rommel.

He Diane wat jammer dat je niet met herfstvakantie kan komen. Maar fijn dat jullie een heerlijke zomervakantie gehad hebben.

Hallo Maureen, wat leuk om iets van je te horen. We hebben elkaar al lang niet gezien.

Vanmorgen voor veel geld geshopt in de sportzaak. Gisteren waren we al gaan kijken. Volgens het papier zou er do/vr/za uitverkoop zijn ook op langlaufskies, het meeste was met 50% afgeprijsd.
De langlaufvereniging zoekt langlaufskies dus wij alvast gaan kijken. Er stond wel iets maar het meeste nog te duur en we vroegen of als we een grote partij kopen we nog meer korting konden krijgen. De verkoper zei dat we dat met zijn baas moesten bespreken .
Dus vanmorgen weer gegaan en de verkoper kon ons het een en ander bieden. Elk paar skies moesten we bekijken en onderhandelen maar het is toch gelukt. 21 paar klassiek en 19 paar skate skies. Voor een faire prijs.
Ik geloof dat er as zondag open dag is bij de langlaufvereniging. Precies nazien kan je op www.langlauf.nl . Ze hebben skykes aangeschaft en geven ook cursus. Het is erg leuk om te doen en kan op elke ondergrond. Doordat je kan remmen in ieder geval voor veel mensen prettiger dan rolskien. Ook hebben ze laserwapens gekocht , daarmee kan je biatlon oefenen.
Er is uitbreiding voor de skatebaan gekocht en die wordt op de 2e opendag geopend.
Je kan beter op de baan leren langlaufen dan in de sneeuw , dan kan je het als je naar de sneeuw gaat en kan je genieten van de natuur. Want die hebben we in overvloed.