helaas herfstbusplan

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 15 oktober
Vanmorgen moest ik al vroeg met de bus mee, ik was om 8 uur in Schladming. De volgende bus gaat pas 10.30 en dan ben ik te laat. Het is het herfstrooster en dat is altijd ongunstig. Dat is heel erg balen want de fitnessstudio gaat pas om 9 uur open. Het was erg koud want het had gevroren.
Beetje rondgelopen en een koffie gedronken bij de bakker. Om half 10 begon mijn cursus, het is een combinatie van ritmisch bewegen,step,en afsluitend ontspanningsoefeningen. Ondanks dat het een beginnerscursus is was het voor mij aanpoten, maar ik heb het helemaal mee kunnen doen. Ik vind het erg leuk. Ik ben aansluitend wat baantjes gaan zwemmen, want de bus ging pas om 12.30 terug. Dat is dan de schoolbus. De kinderen moeten de ouderen voor laten gaan en als er onderweg ouderen instappen moeten ze plaats maken. Ze moeten luisteren naar de buschauffeur en zich rustig gedragen. Ik geloof niet dat het in Nederland nog zo zou kunnen.
Het was super mooi weer en nog een poosje in de zon gezeten.
Het schijnt dat de sneeuwgrens van de week weer naar 1000 meter zakt. In Rusland schijnt er al enorme sneeuwval geweest te zijn en ze zeggen dat het deze kant op komt.
Jannick heeft vanavond in het Heim gegeten en is dan met de bus gelijk door naar zijn eigen thuis. De bus gaat voor hem met dit herfstrooster ook of te vroeg en anders laat pas om 19.00 uur en dat is gelijk de laatste. Het is dan wel fijn dat hij daar kan eten.