Dagje Seiersberg

We waren om 8 opgestaan en alle dingen zo gedaan en om 9 belde Jannick al dat hij klaar was en al in Schladming was. Dus wij zijn ook in de auto gestapt en naar Singsdorf gereden waar Jannick woont. Die moest even omkleden en zo en dan zijn we met de auto van Melli naar Seiersberg Graz gereden. Het was super zonnig weer en we schoten flink op. We waren naar de Hema en naar de Müller, Müller is daar heel groot met een reuze speelgoedafdeling. We hadden al snel tassen vol die we eerst naar de auto gebracht hebben. Dan weer er op uit en weer tassen naar de auto gebracht dan zijn we de gaan eten en dat was lekker en veel. Dan nog naar de Primark . Jannick en Melli kochten daar van die jumpsuites, Jannick ik dacht super of spiderman en Melli Tweety. Jannick heeft ook een kersttrui gekocht. Ze hadden veel leuke dingen ook al in de kerstsfeer. Ik heb nu verjaardagscadeau voor Sabrina, voor de kinders een adventkalender, cadeautjes voor de Sint en de kerst. Dan weer terug naar Jannick maar eerst naar de kippenboerderij waar haar vader werkt om mijn eieren te halen. Ik heb 30 stuks gekregen dat zijn eieren die niet voor de verkoop bestemd zijn (kosten 2 ct stuk) en daar alles in onze auto geladen en dan op huis aan. Ik had gelukkig alles in de slaapkamer gezet want er werd geklopt en daar stond Theresa verkleed als heks en een emmertje en ze riep süßes oder saures. Dus was snoep in haar emmertje gedaan. We hbben onderweg hier in Gröbming wel verkleedde kinderen gezien met karretjes waar pompoenen met kaarsen erin op stonden. Theresa mag niet langs de deuren maar zo heeft ze toch wat.
We zitten het nieuws te kijken en we blijven in het nieuws vannacht is er maar weer een ernstig ongeluk bij Haus geweest waarbij een 20 jarige om het leven is gekomen. De dag daarvoor is op de vroege avond bij Michaelerberg een ouder echtpaar zeer ernstig verongelukt. De man had waarschijnlijk een hartaanval gehad en heeft het ongeluk niet overleefd (hij was ergens in de 80). De vrouw heeft nog kunnen bellen maar ze konden de auto niet vinden die was tegen een brugpeiler en uiteindelijk in de Bach terecht gekomen maar compleet onder de brug geschoven. Ze zijn op de weg naar brokstukken gaan zoeken en zo zijn ze gevonden. Zo gaat het nu al wekenlang . Wij zijn helemaal binnendoor terug gekomen en er was al nevel dus ook wij waren blij om weer goed thuis te zijn gekomen.
Dan eerst aan de koffie met een koffiestroopwafel en straks gaan we aan de crackers met roombrie. We moeten zuinig doen want we hebben maar 20 pakken crackers en bijna 2 1/2 kg roombrie.
De lockdown is dus inderdaad verkondigd en gaat maandag op dinsdagnacht in. Nog geen details dus daar zitten we nu bij de tv op te wachten.
Ach ik hoef niet na 20 uur en voor 6 uur naar buiten dus dat maakt voor ons niets uit. Ik hoef niet op bezoek in ouderen/ verpleeg of ziekenhuis dus dat die gesloten worden treft ons ook niet. De winkels blijven open en er komt kortarbeid , Theresa en Sabrina mogen nog naar school en Kiga alleen de ouderen kinderen mogen niet.
Dat overleven wij wel .

Oke, lockdown .... Hoop dat jullie verder geen problemen zullen ondervinden hiervan. Hier in Nederland willen ze er (nog) niet aan. Sterkte!!!