en het sneeuwt nog steeds

Sonntag 17.Jänner
Zo het sneeuwt nog steeds en het vroor tot ongeveer het middaguur toen kwam heel even de zon door. Wel wat winderig wat het in de bergen wel gevaarlijk maakt met al die nieuwe sneeuw.
Afgelopen nacht heeft Theresa bij ons geslapen. Ze was om half 8 gisteravond bij Jan op schoot in slaap gevallen en toen we haar naar bed wilden brengen wilde ze bij Opa en Oma blijven. Oke ze mocht in het midden van ons bed en sliep gelijk weer in. Ze is tegenwoodig elke nacht om 2 uur wakker omdat ze naar de toilet gaat en Ingrid slaapt dan niet meer in . Nu kan Ingrid als ze thuis komt naar bed en een nacht doorslapen. Ze moet om 5 uur er uit als ze werkt. Morgen is Theresa toch ook bij ons dus het maakt voor ons niet echt uit. En ja ze werd precies om 2 uur wakker om te plassen. Even meegegaan dan weer het bed in en verder geslapen. Ze was om half 6 weer wakker om te plassen. Beetje gelegen en dan maar de kinder tv om half 7 aangezet. Later heeft Opa ontbijt gemaakt en heeft ze in bed gegeten. Om 9.10 zijn we er uit gegaan.
Ze heeft getekend en geverfd, geplakt en geknipt hee zoet aan tafel.
Ze heeft ook lekker middageten gedaan, de beloofde patatjes, salade, en varkenshaasjes in pepersaus. Voor haar geen pepersaus maar mayonaise met curry.
Dan zijn we met de slee erop uit gegaan, ze is steeds verdrietig want ze wil skien .
Maar ik kan Ingrid niet dwingen om voor haar skies te huren en Papa is voorlopig niet thuis. We gaan expres al niet naar de kinderwei met de slee want dan is het drama compleet.
We waren koud geworden en thuis warme chocolademelk gemaakt met slagroom. Nu kijkt ze een kerst dvd van Caillou. Jan heeft buiten ook sneeuw geruimd, Theresa mocht ook komen helpen maar wilde niet.
Jan is nu naar beneden gegaan en ik heb hoop.
Nog even met Jannick gesproken en hij komt inderdaad tussendoor niet thuis maar gaat van Stutgart door naar Zurich. Het is in Stutgart een hele grote campingbeurs in 9 hallen. Hij is pas eind van de maand terug dan een week thuis en dan weer heel lang weg naar Munchen en Hamburg.