Nieuwe bril

Vanmorgen pas om half 9 wakker, toch een beetje tv en dan eruit. De ochtenddingen gedaan en Jan om kwart voor 10 uit bed gehaald.
Het is bewolkt en af en toe valt de zon erdoor. Dat is al beter dan al die mist van de afgelopen dagen.
In de morgen heb ik van de pastinaken soep gekookt. Daarna ben ik naar de school van Theresa gelopen want die kwam 5 voor half 12 uit. Ze was zo blij mij te zien. Dan zijn we samen naar hun huis gelopen. Theresa is namelijk alleen thuis want Ingrid werkt. ze heeft een hele lijst gekregen wat ze moet doen. Haar huiswerk maken vind ik oke. Maar de rotzooi ruimen die vooral Sabrina maakt niet. Ik schat dat ze tot half 2 alleen thuis is. Verder moet ze dan haar eten warm maken in de magnetron . Ik snap het niet want Sabrina moet toch ook eten kunnen ze dan niet met elkaar eten? Geen idee of Ingrid alleen de morgen tot 13 uur werkt. Dan moet ze Sabrina nog afhalen en dan naar huis dan is ze dus half 2 thuis. Theresa vindt het verschrikkelijk om alleen thuis te zijn. Ze vertelde ook dat morgen Edith komt uit Stadl om op te passen. Ze kan ze gewoon bij ons brengen maar nee dat doet ze niet. Dus ik heb mijn wandeling ook weer gehad.
Jan en ik hebben de soep gegeten en die is zo lekker. Door de currypasta is hij ook wat pittig. Een flinke ui en wat knoflooktenen in de pan glazig bakken wat aardappelblokjes en de pastinaken blokjes erbij nog even meebakken , afblussen met groentebouillon. Een flinke eetlepel currypasta erbij en peper en zout naar smaak. Als alles gaar is met de staafmixer pureren en dan een beker slagroom erdoor roeren. Ik heb een flinke pan vol dus we kunnen nog even genieten.
Ik moet een zak aarde halen en dan de plantenbakken afvullen. Geen idee wat je hier voor grond krijgt maar de plantenbakken zijn 2/3 van de aarde gezakt. Ik heb wat viooltjes meegenomen die ik ook weer in de bakken wil zetten. Ik moet even wachten tot Letmaier open gaat want die is tussen de middag dicht.
We zijn eerst naar de bank gegaan, daarna naar de opticien om mijn bril af te halen. Het is wonderbaarlijk hoe goed ik nu kan zien maar voel me wat zweverig en ik moet niet te snel draaien. Ik voel me zo happy met mijn bril. Een echte Johann von Goisern. Kreeg er ook een certificaat van echtheid bij. Het is de eerste keer dat ik een deignerbril heb. Maar de gewone brillen zien er niet uit en de keus zeer weinig. Een leuke brillenkoker erbij. Dan zijn we nog naar Letmaier gelopen en een zak aarde gekocht. Het kan zijn dat het te weinig is maar dan halen we morgen of zo nog eentje. Thuisgekomen kwamen er al snel donkere wolken en nu half 4 en we zitten in het donker. De dag weer voorbij, de nieuwe week begonnen.

Mooie bril leuk met die kleurtjes