Een rustige maandag, geen blauwe maandag

Vanmorgen alles op mijn gemak had geen haast want het is Energieferien dus Theresa is vrij dus ook geen Sabrina. In de morgen ging Ingrid met de kinderen de hort op dus ook lekker rustig. In de morgen de huishoudelijke klusjes gedaan en gekookt dan met Jan samen gegeten.
Het was vannacht erg koud en in de morgen nog minus 10 maar door de zon warmde het snel op hoewel de termometer zelfs 14 graden aan gaf was het toch koud door de wind.
Regelmatig met Jan aan de stok gehad en ik denk zelf dat er toch weer iets in zijn hersens gebeurd is want hij is gewoon slechter de afgelopen dagen. Dan zegt hij dat hij iets opgeschreven heeft in zijn boekje en dat heeft hij dan niet of verkeerd maar daar mag je hem niet op wijzen. Dus ik heb een ander boekje opgezocht en alle medische gegevens er in gezet en ook de datums van deze week er alvast in en dan zegt hij ik heb he erin gezet en ik nee want ik heb het nieuwe boekje hier en hij ik heb het in de oude gezet en ik haal het dan maar maar ik wist dat het niet kon want ik heb het oude boekje gelijk weggeruimd om verwarring te voorkomen. Ik krijg hem maar niet op tijd aan het prikken en opschrijven of bloeddruk meten en opschrijven. Hij kan volgens hem alles zelf maar hij doet het niet.
Ondertussen heb ik ook een afspraak voor april in de Dopplerklinik in Salzburg voor hem gemaakt. Dus dat is ook eindelijk gelukt en nu nog regelen dat hij met het RK kan. Maar daar moet ik voor naar de huisarts want die moet de verwijzing schrijven. Ik wil morgenochtend gaan kunnen we gelijk bloed prikken allebei, en Jan heeft medicijnen nodig .Hij valt niet meer af en neemt ook niet toe. Zijn bloedruk is vooral de laatste dagen ook weer hoog.
Na het middageten ben ik gaan fotos scannen, een langdurig karweitje want het is nogal veel . Ik weet niet iedereen te herkennen en heb met hulp van de familiesite al wat geklaard. Leuk dat de familie er zo op zit en mee bezig is.
In de middag kwam toch Theresa nog boven, ze zei mijn mama is naar de apotheek en ik maar Papa is toch thuis? ja dat was hij (voordeel als je om 5 uur begint) Die was vroeg thuis en hij had plaatjes voor het Sparalbum dus samen met haar gekeken welke ze kon gebruiken. Ze heeft er nog veel nodig maar de actie is al voorbij. Maar het is een leuk boek ook zonder alle plaatjes. Dan ging ze weer want ik had geen zin om de tv aan te zetten. In de avond alvast de hartige broccolitaart voor morgen gemaakt lekker met tonijn. Zo is de eerste dag van de week ook alweer voorbij.