Zeer koud

Montag 29.Dezember
Buiten stormt het en de sneeuw wordt constant verplaatst. Wat wel fijn is dat de sneeuw ook van het dak afwaait. Anders moet er toch iemand een keer het dak op want te veel sneeuw is een instort gevaar. Was vannacht -10 en is nu nog -6 .
Jannick kwam Theresa brengen, die slaapt niet meer in een dicht ledikantje en was vanmorgen om 7 uur bij Papa , ze roept dan Theresa monter , meestal doet ze haar kamerdeur open en roept dan.
Ze wordt al een hele dame , het hele kleine gaat er vanaf en je kan haar nu meer aanspreken op wat ze doet. De bedoeling is dat ze binnenkort in een 1 persoonsbed gaat slapen.
Opa heeft haar ontbijtje gemaakt en ze heeft alles opgegeten, dan wil ze Kika kijken en rommelt maar wat aan. We zijn samen met de auto erop uit gegaan, Oma moest recept bij huisarts halen , zag dat ze 2 weken met vakantie gaat dus Opa moet dan morgen ook maar zijn recepten gaan halen. Dan naar de dierenarts dr.Frei een kaart gebracht want dan heeft hij gelijk het nieuwe adres van ons. Hij was de hort op maar zijn vrouw was er wel. Dan even bij Moser naar het postkantoor in Stein , we waren daar toch. Naar de Billa wat inkopen doen en dan het boekje in de brievenbus bij Annemarieke. Al met al was het intussen alweer tegen enen en maar snel de Käsespätzel gemaakt. Theresa naar haar bedje gebracht .
Het gaat nu echt heel erg te keer en het loeit en giert in en om het huis. De houtkachel aangemaakt want het werd ook koud. Het is de eerste keer dat we op het voorbalkon die we grotendeels dicht gemaakt hebben toch sneeuw naar binnen komt. Jan heeft net de beide vriezers afgedekt, we hadden tot nu toe zelfs geen regen binnen gehad. Tja de winter is echt begonnen in volle hevigheid.
Moet zo nog even hout naar binnen slepen.
We kregen nog een verlaat cadeau van Ingrid en Jannick, ze hadden voor ons een haardbestekset gekocht en weg gezet en vergeten dus. Die kwam alsnog te voorschijn en kwamen ze brengen. We waren al zo verwend want we hebben oa allebei een jaarabo voor de bioscoop gekregen. Die van ons waren 1 december afgelopen en nu kunnen we weer een heel jaar.