Speelhuis weer gerepareerd

Vanmorgen om 7 uur wakker en tv in bed tot 8 en uiteraard de wilde beesten gevoederd. Anders kan ik dat dommelen vergeten .
Er kwam een soort samenvatting van de brandweren in onze regio van 2019 voorbij. Enige was Jannick ook bij en ik dacht hem zelfs gespot te hebben. https://www.youtube.com/watch?v=ed6VeNPiIik&t=2s
best interressant om te kijken ook nog eentje 2017 https://www.youtube.com/watch?v=DeMidkYE-Iw Een goed overzicht wat er zoal in onze regio gebeurd.
Het werd vrij snel lekker buiten en er kwam steeds meer zon. Het zou vandaag niet gaan regenen dus gingen we het dak van het speelhuis repareren. Samen eerst alles eraf gehaald en dan heeft Jan het houten dak gerepareerd en daarna het dakbeleg erop gemaakt .Ik heb ondertussen een kruiwagen vol met distels uitgestoken in de tuin. Komt Theresa thuis en die was helemaal uit haar doen want ze had Mama niet getroffen. Ik zei haar die is nu Sabrina halen want het is nu 12 uur. Ze was schijnbaar ook naar de Kiga gelopen en daar hadden ze haar gezegd dat Mama nog niet daar was maar ze mocht wel wachten. Maar dat had ze niet gedaan. Ik haar gezegd dan kom je gewoon naar huis en dan komt Mama vanzelf. En ja daar kwam Mama met Sabrina al aan. Dan eerst gaan eten , snelle hap loempiaas. Deze zijn erg lekker komen uit Nederland en af en toe hebben ze deze bij de Lidl.
Daarna even zitten en zijn we weer aan de gang gegaan. Ik nog even naar de Letmaier om speciale nagels te halen om de dakbedekking vast te zetten. Klus is klaar maar al met al een dag werk. Maar het was niet onaangenaam om buiten bezig te zijn.
Vanmiddag heeft Ingrid de garage opgeruimd, helemaal blij zijn we niet want ze heeft al onze banden op velgen 8 stuks in een hoek op elkaar gestapeld en daarvoor allemaal andere banden en daar boven op ook nog eens zooi wij willen dat niet. Zegt ze ook nog jullie hbben toch al banden gewisseld. Ik zou niet weten waarom want we hebben nog wekenlang tijd om dat te doen. Pas vanaf half November is het plicht. Ook heeft ze weer al haar troep in de kamer van Jannick beneden gegooid daar breekt dan de pleurus ook weer over uit. Begrijp niet dat haar buitenbakken met tuinkussens , de oude wasmachine en weet al wat niet meer daar in moet. Ik word daar ook kregel van.
Opruimen is bij haar vooral heel veel dingen verplaatsen naar plekken waar andere een probleem ermee hebben. Wij willenm niet dat ze aan onze spullen zit als er iets mee moet kan ze het vragen. Maar alle jaren liggen alle banden op velgen in de garage en dat is het enige wat er van ons ligt 8 banden op velgen.

Zo dadelijk komen de kinderen en dan leg ik ze straks met Jan in bed. Er is overleg van de Kiga met de ouders in de Kulturhalle . Daar is meer ruimte en er mag maar 1 ouder komen.