Toch nog een hete stranddag

Italië, Grado

Was vanmorgen weer uitgerust wakker, het was een slaapverwekkend geluid het tikken van de regen op het dak. Het waaide ook heel hard ergens in mijn achterhoofd dacht ik jammer. We wilden namelijk vandaag heel graag een stranddag. Het was nog wat heiig bij het opstaan maar je kon al zien dat het toch een mooie dag ging worden.
We waren in de ochtend eerst wat boodschappen gaan doen.Theresa ging weer leren fietsen en het gaat langzaam aan beter. Dan ben ik gaan koken en hebben we gegeten. Theresa hield het bijna niet meer uit met haar pleister op het oog maar ze moest nog heel even . Dus om half 2 pleister eraf en we waren er al helemaal klaar voor hop naar het strand. Zo lekker gewoon in je badpak omdat je gewoon aan het strand woont. Er was eerst nog veel wind maar niet koud dus we waren wel blij met parasol en shelter. Al snel liet de wind achterwege en werd het snikheet. Theresa had een vriendinnetje gevonden waar ze mee aan het spelen was aan de zeerand. Om 16 uur was het me genoeg en was ik gaar dus zijn we terug gegaan. Spullen gepakt en Theresa gaan douchen want dat was een soort zandmonster. Jan ging daarna met haar samen afwassen en ik langzaam aan alvast wat spullen verzamelen. Dan ging hij met haar de fiets terug brengen en wil hij gaan douchen. Morgen om 10 uur heb ik afgesproken om weg te gaan. Dus ik heb in de morgen ook nog genoeg tijd.
Straks nog even kijken of ik in de strandbar even het berichtje kan posten en dan de volgende komt hopelijk uit Slowenien. Wat gaan de dagen toch snel.
Gisteren hebben we heel erg om Theresa gelachen. Ze was op het speeltoestel aan het spelen en dan extra snel op de glijbaan naar beneden en dan afspringen maar dat laatste ging niet helemaal goed. Ze ging in duikvlucht door het zand doet haar hoofd omhoog en achter haar brillenglazen was het vol met zand wat ze had opgeschept. Zelfs nu kan je me nog wegdragen zo dom gezicht was het. Gelukkig kon ze zelf er ook om lachen. Ze had gelukkig toen ook haar oogpleister dus ze had er ook niet heel veel last van. Ze begint ook al een kleurtje te krijgen al is het naar onze maatstaven nog een variatie op wit. Vandaag de hele dag niet gehoest en het gaat haar echt veel beter, Ik vroeg haar net mag ik even naar je wiebeltand kijken en aan de achterzijde kwam hij al helemaal los. Dus ik vraag haar mag Oma het proberen ? Nee alleen Papa . Maar die zie je de hele week nog niet dus dat is gevaarlijk om te slapen . Dus ik zei haar pak een stukje papier dan maak ik het goed droog en pak ik hem zo oke dan. Voor ze begon met jengelen zeg ik haar kijk wat ik heb? En ze was helemaal verbaasd want ik had haar tand in mijn hand. Dus ik ben vast in waarde gestegen. Ze is nu helemaal blij Jan tegemoed aan het lopen onder het mom misschien weet Opa de weg wel niet meer.
Nu zit ik op een stoel op het terras van de strandbar, ik dacht een kop Latte Macchiato te halen en gelijk het internet te gebruiken. Het laatste gaat prima nog steeds snikheet maar al een beetje donker dus ik kan mijn beeldscherm zien.

Veel plezier in Slovenie!!!