Jan na enige strubbelingen toch thuis

Zo zeer onrustig geslapen en voel me niet fit ,ik had gisteren al hoofdpijn en ik sta er nu ook mee op.
Buiten is het herfst dikke mist en grauw maar dat kan nog allemaal wegtrekken. Maar duidelijk geen zomer weer.
Ondanks deze start van de dag kwam om half 11 de zon door en werd het zeer warm en zonnig.
Jan belde vanmorgen al vroeg dat hij de CT en zo gehad had en dat hij honger had want hij moest ervoor nuchter zijn dus ik zei hem maar dan moet je nu om je ontbijt vragen. Dan zei hij me dat heb ik gedaan en ze zei dat over een uur of anderhalf het middageten komt. Ik was woedend want dan blijkt Jan gistermorgen nuchter te zijn geweest voor de echo en hadden ze zijn ontbijt afbesteld en vandaag dus weer nuchter en weer zijn ontbijt afbesteld. Ik was woedend en hem gezegd je loopt nu naar de zusterpost en je gaat niet weg voor je een ontbijt hebt. Als het middageten komt zeg je dat je die later wil eeten en je avondmaal verschuif je ook gewoon. Hij ligt daar om aan te komen maar dat begrijpen ze niet. Verder hoeven ze niets dus waarom kan hij dan niet naar huis. Dus ik de afdeling gebeld en gezegd dat hij eind van de middag naar huis komt omdat hij dan gehaald kan worden en morgenvroeg niet. Werd hij steeds aan het lijntje gehouden en om 5 uur was ik het zat. Dus hij heeft gezegd dat hij anders gewoon zou gaan en toen zeiden ze ja maar morgen heb je samen met je vrouw een afspraak bij de dietiste? uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik weet van niets en als Jan morgen niet gehaald kan worden kan ik ook niet naar Schladming om een gesprek bij de dietiste te doen. Dus Jan is weer naar de receptie gegaan en gezegd mijn vrouw weet van niets en kan morgen dus niet. Zeggen ze tegen hem maar je mag ook tot zaterdag blijven nou dat veranderd niets want ik werk in het weekend. Dominik heb ik dan en Ingrid gaat proefwerken en Jannick moet op de kinderen passen dus dat lost allemaal niets op en Jan is niet ziek dus heeft geen zin om daar rond te hangen.
Dus Jannick gebeld en die was al bijna thuis en die heeft gedraaid en is in Schladming Jan gaan halen en nu zes uur en Jan stapt helemaal blij binnen. Hij kreeg geen papieren mee die zouden ze wel naar de huisarts sturen , gelukkig staat de huisarts achter mij en die weet dat ik hem naar huis zou halen. Verder kreeg hij geen andere afspraak bij de dietiste dat moesten we zelf maar uitzoeken. Ik kan niemand dit ziekenhuis aanbevelen want je komt voor iets waar ze niet naar kijken en wat we niet willen en die dingen die we al weten willen ze opnieuw onderzoeken. Nou dat gebeurd pas als Jan weer een beetje gewicht toegenomen had. Verder kunnen de meeste onderzoeken pas plaatsvinden als hij van de medicamenten af is en dat gaat nog enige maanden duren. Ze hebben namelijk het vermoeden dat er meer aan de hand is en omdat ze in zijn blaas wel wat gevonden hebben en weten niet of het goed of kwaadaardig is. Ook willen ze zijn darmen onderzoeken omdat het ook daar niet in orde is. Een grote verdacht op de ziekte die niemand wil hebben.
Ik heb vanmiddag kunnen regelen met het Instituut waar Jan de MRA MRT moet laten maken dat het 1 dag verschoven kan worden. Ondanks dat ze meestal al heel lang helemaal volzitten (je kan volgens mij van 6 uur in de morgen tot 11 uur in de avond terecht.) is dat niet zo eenvoudig maar geluk moet je hebben ze had een afzegging voor juist die dag dus dan heeft hij om 13.45 een afspraak op de 12.Oktober en rijden we daarna door naar ons overnachtingsadres in Duitsland dat scheelt een extradag heen en weer rijden want het is toch 1 1/2 uur heen en 1 1/2 uur terug of zoals laatst een uurtje langer zo wel heen als terug door de problemen op de A10.
Vanmiddag moed gevonden om aan het naaikarweitje te beginnen om het Trachtenrokje van Theresa het roesje aan de onderkant te zetten. Na enige zweetdruppels gelukt en ik ben tevreden en Ingrid ook en uiteraard Theresa helemaal.
Soms kan je blij zijn met kleine dingen Jan bv met een kop koffie want dat is het eerste wat hij is gaan maken want daar zijn ze niet scheutig mee alleen die vieze thee. Jan werd verwelkomt door de hele familie van beneden en Theresa helemaal blij de deur open gemaakt, de katten zijn helemaal blij die lagen gelijk beide bij hem. En ik ach ja het is stil met hem om me heen maar nog stiller als hij er niet is. Thuis maak ik me minder zorgen dan als hij in het ziekenhuis is. Maar eerst even rust en aansterken en genieten van alle dingen die we nog wel hebben.