Karsamstag und Osternfeuer.

Samstag 26.März
Hieperdepiep hoera want Ingrid is vandaag jarig. Ze zouden eigenlijk nu op vakantie zijn maar nu toch een piepklein feestje.
Een somber begin van de dag dikke bewolking en hoognevel want we zien geen bergen. Het is wel al 6 graden in de vroege morgen.
Na het douchen zat Jan op een stoel in de gang op me te wachten, of ik zijn haren wilde doen. Ok even snel wat aangetrokken en dan de tondeuse opgezocht. Vrij snel klaar want er is niet veel meer om op orde te brengen.
Ik voel nu toch wel van die gevoelens in mijn buik , een soort spanning die van me afvalt als ik eenmaal in het vliegtuig zit .Zal de dag wel doorkomen. Vanavond is het Osternfeier bij de Feuerwehr. Jannick staat bij de Leberkas te verkopen. Hij kan niet veel drinken want hij moet ons in de nacht gaan brengen. Ik heb hem al gezegd dan kan je van het feest gelijk door ons weg brengen. De koffertjes staan klaar, Jan moet alleen nog een tas van de zolder pakken waar mijn laptop in kan en die ik als handtas kan gebruiken want alles moet tegenwoordig in de handbagage.
De taart en het cadeautje naar beneden brengen en even later kwam Ingrid weer terug met de taart naar boven en hebben we gezongen en de kaarsjes aangestoken en heeft Ingrid ze uit geblazen. Jannick was naar de brandweer om hout te halen en te stapelen voor het Osternfeuer vanavond.
Dan ben ik met Jan nog even wat inkopen gaan doen en bij de Unimarkt hadden ze een Unimarktmagazin en daar stond een recept in met Mangold. Ik had nog Mangold en wilde dat vandaag eten en dacht dat is het proberen waard. Dan bij de Billa gelijk de ontbrekende ingredienten meegenomen . Een soort gevulde pannekoekjes in stukken snijden en dakpans gewijs in de ovenschaal de mangold erover en dan met kaas overbakken. Heel erg lekker was het.
We konden Fiep niet vinden , overal gezocht en ik tegen Jan dan zit hij vast ergens op het balkon verstopt. Nou hebben we oude tuinkussens in een plastik zak gedaan en dan vanaf de andere kant er ook eentje om zodat het goed afsluit. Hij ligt erg graag in de winter erop. Maar ik zag er niets op dus ik roep zie wat bewegen en komt meneer tussen de zakken vandaan die er omheen zaten. Je zag hem gewoon niet doordat hij helemaal plat erin bleef liggen.
Jannick was toch nog naar huis gekomen en kon bij Ingrid gelijk aanschuiven die ook het eten klaar had . Ze gingen bij de brandweer de tent opbouwen en hij zei dan kunnen ze wel zonder mij. Ik denk dat Ingrid best blij was dat hij ook nog een poos thuis kwam.
Nog een stuk van mijn ovenschotel beneden gebracht om te proberen. Nog een stukje over voor vanavond. We gaan allemaal vanavond naar het Osternfeuer. Gelukkig gaat de tijd snel zo en hoef ik niet zo veel na te denken.
Gisteravond 2 erg leuke paashaasfotos van Jula van Angela gekregen. Ik schreef haar terug dat die paashaas wel te hard gewerkt heeft want haar oren hangen. Krijg ik een berichtje terug die gebruikt ze toch niet!!
Zodadelijk gaan Ingrid en Jannick met Theresa naar het Fleisch weihen in de kerk. Het is om 17 uur in de Kirche. Ik heb net alle buitenplanten en binnen planten gedaan. Het vuil verzameld, Jan heeft de groenbak alvast geleegd en schoongemaakt.
Mijn camera opgeladen dan heb ik geen oplader meer nodig. Zal vast wel iets vergeten .
Nadat zij waren thuis gekomen was Jannick naar de brandweer en Ingrid heeft het Ik heb nog wat meegekregen kunnen we bij thuiskomst vanavond nog eten bij ons glaasje wijn.
Om half 8 zijn wij met Ingrid meegereden naar de brandweer en toen was er geen tenz opgezet. Kon niet door te gevaarlijk door de vonkenregen. Dat was dus kou lijden. Theresa was met de andere kinderen alleen maar aan het rennen. Gelukkig konden we binnen bij de brandweer warme dranken uit de automaat halen want aan ons was het bier en de rest niet besteed. Ze mochten het vuur niet eerder dan 9 uur aansteken want eerst moest de kerk afgelopen zijn. Maar dan eindelijk werd er viuur gemaakt. We zagen overal op de bergen al vuren branden. Nu 22 uur en blij dat we thuis zijn, was ondertussen al minus 2 graad.

Allemaal gefeliciteerd met Ingrid. 💐

Anja 2016-03-26 22:33:52

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ingrid en natuurlijk Ingrid zelf

els molenaar 2016-03-27 12:43:52

Alsnog gefeliciteerd met Ingrid!