Dag 1

Om kwart over 8 opgestaan, alle ochtenddingen gedaan. Dan een stapel pannekoeken gebakken voor tussen de middag. De kinderen komen ergens om half 10.
Ik heb de koelkast schoongemaakt want die is mooi leeg nu. Jan doet nog de kattenbak en stofzuigen en het vuil beneden brengen. Na het middageten gaan we op weg. ik denk dat we 2 1/2 uur nodig hebben om er te komen. Het is nu nog helemaal dichtgetrokken en wat nevel.

Camping Maltschacher See
In het hart van het zonnige Karinthië, nabij het stadje Feldkirchen, ligt deze ruim opgezette camping aan de Maltschacher See. Aan dit heerlijke zwemmeer, door een ondiep deel ook veilig voor kinderen, is een strandje met strandbar, ligweide en een speeltuin met waterglijbaan. Gasten kunnen gebruik maken van de vele faciliteiten van het naastgelegen vakantiepark.
Er worden veel (water)sportactiviteiten georganiseerd, zoals windsurfen, tennissen, beachvolleybal en minigolf. Op de camping kunt u ook fietsen huren.
Het enthousiaste animatieteam organiseert originele activiteiten voor kinderen vanaf 3 jaar in het avontuurlijke 'Kinderland'.
Op de gemoedelijke camping is een supermarkt voor je dagelijkse boodschappen, al kan je ook heel gezellig tafelen in het authentieke Oostenrijkse restaurant met terras.
Ruim opgezette kleinschalige camping bij een groot en veilig zwemmeer
De camping hoort bij een resort, dus u profiteert van véél faciliteiten!
Aanrader: wandelen en fietsen in de omringende bossen

We besloten pver de A10 te gaan en vlak voor we erop zouden gaan voor Radstadt zag ik op mijn routeplanner dat de A10 dicht ging voor Villach over een groot stuk en er stond bij geen alternative route. Dus snel op mijn laptop gekeken en ipv terug naar de Sölkpas konden we over Obertauern tot Stadl ad Mur en dan binnendoor. Dat binnendoor een prachtige toeristische route maar ongelooflijk veel bochten het leek wel een circuit. Het was even zoeken maar we kwamen bij de Maltschachersee maar mochten pas om 4 uur erin. Dus naar de zee gelopen voor de kinderen kon, ik bij de badpakken. Theresa ging met een sup en Sabrina wat spelen aan het water-
Dan om 4 uur naar de receptie en dan naar de tent. Het was 33 graden en vochtig warm. De tent denk ik 50 graden dus eerst alles open gezet, Dan de auto uitgepakt en snel een winkel zoeken. Dat lukte en het hoognodige voor het weekend gehaald. Dan een ijsje bij de auto gegeten. Bij het wandelen naar het toilet gebouw met Theresa kwamen we langs een Nederlandse en Theresa was al aan het kwekken. Ze vroeg of Theresa een tatoo wilde en heeft een hele mooie op haar arm gemaakt . Ik heb Sabrina gehaald want die kreeg er ook eentje. Het staat vol Nederlanders maar er zijn er vandaag heel veel afgereisd en morgen de rest. De dame die de tatoos gezet had kwam vragen of wij de inkopen die ze over had wilden hebben en ze zei er zijn ook ijsjes bij tegen de kinderen maar die willen jullie vast niet. Theresa en Sabrina jajaja. Allemaal dingen die goed van pas komen en de ijsjes hebben de kinderen opgegeten en Jan en ik eentje gedeeld. Dan hebben we de pannenkoeken opgegeten.
Het was zelfs in de avond nog 30 plus. We moesten wel naar binnen want we werden opgevreten door de muggen. Ik heb een muggeding in de tent die citroengeur verspreid hopelijk helpt het. Sabrina viel in slaap en Theresa nog een poos een luister cd. Het is nu kwart voor 10 en Jan ligt er al in. Ik nog even wat Ik nog wat schrijven en dan ook maar.

Fijne vakantie

Liduina 2023-08-27 00:04:01

Samen een hele gezellige en leuke vakantie gewenst

Christina 2023-08-27 02:38:20

Hele fijne vakantie samen!!!