Rathuis bestorming

Oostenrijk, Liezen

Rathaus bestorming
Freitag 5.Februar
Werd wakker van de sneeuwschuiver, er was dus echt een grote hoeveelheid sneeuw gevallen. Ik schat een 30 cm. Jannick is bij ons met de sneeuwblazer aan de gang gegaan want hij moest naar zijn werk en Ingrid moest Theresa naar school brengen.
Ingrid ging naar Liezen en Jannick reed mee naar zijn werk (hij komt dan met een camper naar huis) eerst Theresa naaar school gebracht en ik met Ingrid mee naar Liezen.
Ze moest naar de XXL Lutz waar ze haar servies aangevuld heeft, dan naar de Hofer waar ik ook inkopen gedaan heb dan naar de Kik want ze had iets voor lkarnaval voor Jannick nodig maar ze hadden niets dan naar de andere Kik waar ze een varken voor op het hoofd voor Jannick een een zonnebloem voor haar zelf vond.
Dan nog naar Stainach naar de Landena waar we allebei veel vonden wat we konden gebruiken ondanks dat het vandaag vrijdag is en het al laat was. Meestal is er dan niet veel meer aan versproducten.
Middageten gemaakt en gegeten. De Bofrost kwam nog wat dingen genomen maar ik had bijna geen plaats in de vriezer dus helaas voor hem niet veel.
Helaas voor de sneeuw is het 10 graden geworden en de zon is aardig doorgekomen.
Maar vanmorgen was het prachtig, genoten van het ritje naar Liezen, alles wit en heel veel sneeuw overal daar kan ik dan stil van worden.
Jan is wat vroeger weg gegaan, gaat eerst even langs het huis van Annemarieke om te kijken of alles in orde is met de verwarming en zo. Dan gaat hij weer naar zijn werk.
De schoorsteenbrand die pas in de buurt van het zwembad was , dat was het huis van Emma de leidster van Theresa op de Kindergarten. Ze had namelijk aan Jannick gevraagd of hij er bij was geweest. Er is er namelijk nog een bij de brandweer en ze lijken best op elkaar , Jannick heeft nu ook een volle baard en snor.
Niet op tijd geveegd waarschijnlijk en dat heeft ook nog eens gevolgen want dan doet de verzekering niet aardig.
Jannick vroeg me wat we vanavond gingen doen of we wat voor hadden , Ingrid en hij wilden naar de Rathaus bestorming, dus ik zei dat ik dat ook wilde en Jan die houdt niet van Fasching dus niet.
We besloten om Theresa gewoon mee te nemen, Theresa als aardbei, wij met hoeden en smink. Theresa wilde dat Jan ook mee kwam dus die liet zich door haar overhalen. Dat hebben we nog nooit voor elkaar gekregen dat Jan iets ging doen met karnaval. Maar ja Theresa zei Opa moet ook verkleiden, en Opa nee dat hoef ik niet. Maar ging toch mee met een Captain Morgan hoed op zijn hoofd. De smink kon ze echt niet voor elkaar krijgen bij Opa.
In het centrum was het al lekker druk met feestvierders en iedereen op weg naar het Rathaus. Daar werd door Lumumba de karnavals vereniging een voordracht gehouden met fotos op een groot scherm geprojecteerd. Ze hadden de gemeenteraadsleden op bewerkte fotos gezet nou daar liepen je de tranen van het lachen over de wangen. Uiteraard over gemeente projecten van het afgelopen jaar. Tussendoor steeds vuurwerk wat werd afgestoken van het dakje voor de ingang. Dan ging het koningspaar op een ladder naar boven en door het raam van de gemeetezaal naar binnen. Die was al helemaal versierd, dan heel veel mensen er achter aan maar gelukkig werd de deur geopend en konden we gewoon door de ingang naar boven. Zo veel mensen dat het net aan allemaal naar binnen kon. Daar was Bier, Radler en andere dranken en we kregen Semmel met Leberkas . Wij zijn dan toch met Theresa naar huis gegaan , die heeft haar ogen uitgekeken .Ze zal best goed slapen.

Leuk hoor! Ik heb genoten van de foto's